۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۱۲۷۵۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فعالیت ستاد بازسازی عتبات صدور انقلاب در قالب خدمت است

فعالیت ستاد بازسازی عتبات صدور انقلاب در قالب خدمت است
امام جمعه بجنورد گفت: ما با فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات، افزون بر ساخت حرم ائمه اطهار (ع)، در قالب خدمت فرهنگ نظام و انقلاب خود را هم صادر می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مسؤولان کشوری و استانی ستاد بازسازی عتبات عالیات، با اشاره به اهمیت و جایگاه فعالیت برای بازسازی این اماکن مقدس، فعالیت در این زمینه را توفیق الهی و در زمره مهم‌ترین باقیات صالحات دانست.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع)، اظهار کرد: این امام همام در یکی از ادعیه خود می‌فرماید: «أَسْأَلُک حُبَّک وَ حُبَّ مَنْ یحِبُّک وَ حُبَّ کلِّ عَمَلٍ یوصِلُنِی إِلَی قُرْبِک وَ أَنْ تَجْعَلَک أَحَبَّ إِلَی مِمَّا سِوَاک».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امام سجاد (ع) خطاب به خداوند می‌فرماید: از تو درخواست می‌کنم دوستی تو را و دوستی دوستدارانت را و دوست داشتن هر کاری که مرا به مقام قرب تو رساند و هم درخواست دارم که خود را از هر چه غیر توست بر من محبوب‌تر گردانی.

وی با بیان اینکه بر این اساس بازسازی عتبات عالیات و خدمت به اهل‌بیت که وسایل ارتباطی با خداوند هستند، بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: سرمایه کار ستاد بازسازی عتبات عالیات این است که کار آن‌ها برای خدا و اهل‌بیت بوده و سبب نزدیک‌تر شدن به این گنجینه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: به همین دلیل فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در عین حال که عمرانی است؛ اما کار فرهنگی عمیق هم محسوب می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: حرم‌ها و بناهای احداث شده از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات پایگاه‌های ماندگاری است که قطب فرهنگی می‌شود؛ زیرا گاهی کسی کار فرهنگی می‌کند اما برخی قطب فرهنگی می‌سازند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشورهای دیگر هم اقتدار نظام ما را به نمایش می‌گذارد و هم سبب صدور خدمات ما به دیگر کشورها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درواقع ما با فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات انقلاب خود را از طریق خدمات‌دهی صادر می‌کنیم؛ به این معنا که خدمت ارائه می‌دهیم و در قالب خدمت فرهنگ نظام و انقلاب خود را هم صادر می‌کنیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات