۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۱۲۸۲۲
عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی:

بقاع متبرکه محل آرامش و پناهگاه مردم است

بقاع متبرکه محل آرامش و پناهگاه مردم است
حجت الاسلام فرازی نیا گفت: امروز حرم های ائمه اطهار پناهگاه، دانشگاه و درمانگاه برای مردم است و مردم در غم و شادی خود به این اعتاب مقدس مشرف می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام فرازی نیا، عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی شب گذشته در حرم مطهر رضوی با اشاره به وجود بیش از 5 هزار و 966 امامزاده با شجره نامه در کشور، گفت: این امامزاده هابه برکت وجود امام رضا(ع) در این کشور حضور یافتند.

حجت الاسلام فرازی نیا افزود: بعد از آن که امام رضا(ع) به مشهد مشرف شدند، اولین کاروان از خانواده اهل بیت و حضرت معصومه(س) بود که به توصیه حضرت به ایران آمدند و بعد از شهادت حضرت معصومه(ع) سادات از نسل امام باقر(ع) و امام صادق(ع) برای دیدار امام رضا(ع) و نیز برای جهاد فرهنگی به کشور مهاجرت کردند تا مروج احکام اسلام بوده و مردم را با مکتب اهل بیت(ع) آشنا کنند.

مسؤول ارتباطات حوزوی و امور روحانیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: بنا به فرموده رهبری الان می بینیم حرم های امامزادگان محل آرامش و پناهگاه مردم بوده و تبدیل به قطب فرهنگی شده است.

وی افزود: این که ما به زیارت پیامبر(ص)، خانه خدا و حرم امامان مشرف می شویم  به حکم قرآن و سیره معصومین است اما این که به زیارت امامزادگان عظیمالشأن می رویم به این خاطر است که خداوند در قرآن می فرماید:«قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی» خداوند به مودت اهل بیت پیامبر تأکید دارد و ذی القربی نیز اهل بیت پیامبر و کسانی از اهل خانه آ« ها است که در مسیر آن ها هستند بنابراین به مودت این امامزادگان خداوند تأکید داشته است همچنین حضرت زهرا(س) می فرماید:«سلام من را از الان تا قیامت به فررزندان من برسان.» پس ما مأموریت داریم که آن ها تکریم و سلام برسانیم و بهره ببریم.

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان این که پیامبراکرم(ص) می فرماید:«هر کس عالم دین را تکریم کند، خدا را تکریم کرده»، افزود: با توجه به این که این امامزادگان عالم دین و مروج احکام دین بودند بنابراین باید تکریم شوند همچنین غالب این امامزادگان عظیم الشأن مجاهد بودند و با حکومت های فاسد و ظالمان مقابله می کردند و براساس دستور دین مجاهد باید تکریم شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز حرم های ائمه اطهار  پناهگاه، دانشگاه و درمانگاه برای مردم است و مردم به این ها پناه می آورند و در غم و شادی خود به این اعتاب مقدس مشرف می شوند که البته به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه های فرهنگی خوبی در این بقاع متبرکه تدارک دیده شده است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات