۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۱۳۵۰۶
سرپرست حوزه علمیه لرستان:

طلاب در راه تقوا بیشتر از کسب علم بکوشند

طلاب در راه تقوا بیشتر از کسب علم بکوشند
سرپرست حوزه علمیه لرستان با تأکید بر اینکه طلاب در کسب علم و دانش، علمی که حکیمانه و سودمند باشد بکوشند، گفت: در کنار علم آموزی نباید از تقوا غافل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدمحمد باقر موسوی، سرپرست حوزه علمیه لرستان، ظهر امروز در مراسم میثاق طلبگی که به میزبانی حوزه علمیه برادران الیگودرز برگزار شد، گفت: خدای متعال در قرآن به علم و حکمت اشاره کرده است و برای علم ارزش قائل است.

وی با اشاره به زحمت کشیدن مردم در راه کسب علم افزود: علمی مهم است که سودمند باشد، منظور علومی است که حکمت دارد و خداوند به بزرگان دین داده است.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: علم سودمند و با حکمت علمی است که با دانش اندوزی معمولی فرق دارد و ریشه آن تقوا است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خدای متعال یک سری علوم مهبه به انسان می دهد و منظور علوم بخشیدنی است، گفت: منظور این است که در انجام کارها حکیمانه رفتار کنیم.

سرپرست حوزه علمیه لرستان در بخش دیگری از سخنان خویش خطاب به طلاب جدیدالورود اظهار داشت: در راه کسب علم و دانش تلاش کنند و همت والا و پشتکار داشته باشند و تلاش کنند علمی که می آموزند همراه با حکمت باشد.

وی با تأکید بر اینکه طلاب باید در راه تقوا بیشتر از علم کوشا باشد، خاطرنشان کرد: طلبه ها باید به سلاح تزکیه و تقوا مجهز باشند./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات