۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۶۱۳۸۸۴

دیدار هیأت حماس با نخست‌وزیر لبنان

دیدار هیأت حماس با نخست‌وزیر لبنان
هیأتی از حماس در دیدار با نخست‌وزیر لبنان درباره تصمیم اخیر وزارت کار این کشور و تأثیرات آن بر آوارگان فلسطینی بحث و تبادل‌نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس که به همراه هیأتی وارد لبنان شده، با «سعد الحریری» نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار پیامدهای تصمیم وزارت کار لبنان بر کار آوارگان فلسطینی در لبنان مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش مذکور از دیگر اعضای این هیأت «اسامه حمدان» مسئول روابط بین‌المللی حماس، «علی برکه» عضو دفتر روابط عربی و اسلامی و «احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان بودند و «حسن منیمنه» رئیس کمیته لبنانی-فسطینی نیز در این دیدار حضور داشتند.

الرشق اعلام کرد، هیأت حماس با الحریری درباره روابط دوجانبه و تحولات مربوط به وضعیت فلسطینی و آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌ها بحث و تبادل‌نظر شد.

وی بر موضع حماس در رد اسکان دائمی آوارگان فلسطینی تأکید کرد و افزود، سعد الحریری درخواست هیأت حماس را شنید و تأکید کرد، امور بر  عهده دولت لبنان است.

«کمیل ابوسلیمان» وزیر کار لبنان یک ماه به صاحبان مشاغل در لبنان فرصت داد تا تکلیف کارگران غیرقانونی خود را تعیین کنند؛ مهلتی که در نهم ژوئیه (هجدهم تیر ماه) به پایان رسید و اقدامات وزارت کار برای روشن شدن تکلیف این کارگران در دهم ژوئیه آغاز شد./983/ب

منبع:فارس

ارسال نظرات