۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۱۴۵۱۴
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

پاداش عمل صالح برای همه ادیان یکسان است

پاداش عمل صالح برای همه ادیان یکسان است
حجت الاسلام شاه فضل گفت: هر کدام از ادیان که خدا و روز قیامت را قبول داشته باشند و عمل صالح انجام دهند پاداش دارند و کاری به این ندارد که یهودی یا مسیحی باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل چهارشنبه شب در تفسیر آیات ۱۵ تا ۱۸ سوره حج که در مسجد جامع مسکن مهر کاشان برگزار شد، گفت: موضوعاتی که در این آیات بحث شده از موضوعات مهمی است که سوالات اساسی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: جمعیت جهان حدود ۶ میلیارد است که از این تعداد حدود چهارونیم میلیارد غیر مسلمان هستند و یک و نیم میلیارد مسلمان هستند و از این تعداد مسلمان حدود ۳۰۰ میلیون شیعه هستند.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: از چهار و نیم میلیاردی که مسلمان نیستند تعدادی مسیحی، تعدادی یهودی، تعدادی تابع ادیان آسمانی هستند و تعدادی دین ندارند و دنیاگرا و دنیا پرست هستند.

وی با طرح این سوال که جمعیت جهان از زمان پیامبراکرم (ص) تا کنون تنها شیعیان که ۵ درصد کل جمعیت ۶ میلیاردی امروز جهان را تشکیل می‌دهند بهشتی هستند و دیگر ادیان بهشتی نیستند، گفت: خداوند در آیه ۱۷ سوره حج می‌فرماید، «ِنَّ اللَّهَ یَفْصِلُ بَیْنَهُمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ» خداوند روز قیامت بین مسلمانان و یهودیان و مسیحیت و مجوس‌ها مشرکین جدایی می‌اندازد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: خداوند به حساب هرکدام جداگانه رسیدگی می‌کند و یهودی را با مسلمان مقایسه نمی‌کند و مشرک را با یهودی مقایسه نمی‌کند بلکه به حساب هریک جداگانه رسیدگی می‌کند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در سوره بقره می‌فرماید، هر کدام از ادیان که خدا و روز قیامت را هم قبول داشته باشند و عمل صالح انجام دهند پاداش دارند و کاری به این ندارد که یهودی یا مسیحی است.

وی افزود: خداوند درآیه دیگری در سوره بقره می‌فرماید انسان‌ها به آنچه که نازل کردیم ایمان بیاورند هدایت می‌شوند در غیر این صورت راه شان جدا است.

دبیرجامعه روحانیت کاشان گفت: به لحاظ ادبیات عرب کافر کسی است که حق و بهشت به او عرضه شد، اما قبول نکند و به کفر خود ادامه دهد.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: اگر کسی هیچ دینی نداشته باشد و هیچ دین حقی هم به او عرضه نشده باشد کافر است، اما اگر به یک غیر مسلمان دین اسلام عرضه شده باشد و آن را قبول نداشته باشد کافر است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: آیات قرآن دلالت بر این موضوع دارد که انسان‌ها در صورتی جهنمی هستند که حق را بدانند، اما آن را نپذیرند.

وی افزود: ما وظیفه داریم هر انسانی که در مسیر حق نیست حق را برایش توضیح داده و همه را به پایین اسلام دعوت کنیم و اینگونه نیست هرکس دینی غیر از اسلام داشت اهل جهنم باشد بستگی به این دارد که حق به او عرضه شده یا نشده است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات