۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۱۴۶۱۹
حجت الاسلام ارزانی:

جناح و حزب بازی در مساجد خیانت است| مسجد باید محور فعالیت جامعه باشد + فیلم

جناح و حزب بازی در مساجد خیانت است| مسجد باید محور فعالیت جامعه باشد + فیلم
دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان این که مسجد باید محور فعالیت های جامعه باشد، تبدیل کردن مساجد به پایگاه حزبی و جناحی را خیانت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور شامگاه پنجشنبه در همایش سید العابدین که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان این که انسان باید با قرآن کریم عجین باشد، گفت: کسی که با قرآن و اهل یت(ع) مأنوس باشد سعادتمند خواهد شد و تنها راه نجات بشر امروز همین انس و ارتباط است.

وی افزود: بالاترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران انس با قرآن و اهل بیت(ع) است و جوانان باید مبتنی بر قرآن و عترت عالمانه در صحنه اسلام و انقلاب حاضر شوند و خدمت کنند، وظیفه روحانیت نیز ارتباط گیری با جوانان بر محور مساجد است.

حجت الاسلام ارزانی با بیان این که مساجد باید محور فعالیت های جامعه دینی باشد، اظهار داشت: متأسفانه در کنار مساجد بدیل هایی ایجاد شده است اما باید مسجد را به عنوان یک دانشگاه بزرگ محور کار قرار دهیم، جامعه اسلامی باید اهل مسجد باشند.

وی با تأکید بر این که همه باید سرباز ولایت باشیم، ادامه داد: خیانت است کسانی در مسجد از حزب، جناح و گروهی دفاع کنند، بحث اصلی ولایت است و همه باید سرباز ولایت باشیم، پژوهش های جدی درباره تأثیرات منفی جناح بازی در مساجد انجام شده است.

مشاور وزیر ارشاد با بیان این که مردم باید به حضور در انتخابات تشویق شوند، ابراز داشت: باید کسی انتخاب شود که در مسیر انقلاب و رهبری باشد اما کسی نمی تواند در مساجد برای دیگری تعیین تکلیف کند که به چه کسی رأی بدهد.

وی عنوان کرد: اهل بیت(ع) تنها مختص شیعیان نیستند بلکه اهل بیت(ع) آمده اند با بشر را هدایت کنند و نجات دهند، اگر بشر زیبایی کلام اهل بیت(ع) را بداند قطعا از آن تبعیت خواهد کرد.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: 4 مدل برای تبلیغ دین وجود دارد که شامل ابلاغ، اقناع، سبک سازی و سیره سازی می شود، در ابلاغ کار یک طرفه است که کسی می گوید و دیگری می شود، در اقناع سعی می شود که انسان به رضایت قلبی نسبت به موضوعی برسد.

وی اضافه کرد: سبک سازی و سیره سازی بسیار مهم است و رهبر انقلاب سبک زندگی ایرانی اسلامی را مطرح می کنند، در بیانیه گام دوم انقلاب هم ایشان تأکید ویژه ای بر سبک زندگی دارند، بیانیه گام دوم انقلاب باید سرلوحه کار همه جامعه باشد.

حجت الاسلام ارزانی با بیان این که هرساله باید رصد کنیم که چه اندازه پیشرفت داشته ایم، گفت: حجاب از ضروریات دین است و اهمیت ویژه ای دارد، برای ترویج حجاب باید به سراغ اقناع، سبک و سیره سازی برویم.

تعداد بازدید : 3
محمد قمین
ارسال نظرات