۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۱۴۶۸۳
حجت الاسلام میرباقری:

شیعیان سبک زندگی خود را مطابق با خواسته ائمه اطهار تنظیم می کنند

شیعیان سبک زندگی خود را مطابق با خواسته ائمه اطهار تنظیم می کنند
استاد حوزه علمیه زیارت امام رضا(ع) را افضل بر زیارت امام حسین(ع) دانست و گفت: هر گروهی از مردم امام حسین(ع) را زیارت می کند اما زائران امام رضا(ع) شیعیان اثنی عشری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدحمید میرباقری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و درباره اهمیت و عظمت زیارت امام رضا(ع)، گفت: امام صادق(ع) می فرمایند: فرزندی از فرزندان من در شهری به نام خراسان دفن می شود، اگر کسی با معرفت به زیارت ایشان برود من در قیامت دست او را گرفته و وارد بهشتش می کنم ولو اینکه گناهانی هم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه زیارت امام رضا(ع) انسان ساز است، ادامه داد: زیارت امام رضا(ع) انسان را عاقبت بخیر می کند، کسانی می توانند حضرت را با معرفت زیارت کنند که ایشان را به عنوان امام خود بدانند و از امر و فرمایش آن امام معصوم اطاعت کرده و تسلیم ایشان باشند.

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به اینکه شیعه امام رضا(ع) در همه امور تابع تقریر، سیره و رفتار ایشان است، ابراز کرد: شیعیان امام رضا(ع) سبک زندگی خود را مطابق با خواسته حضرت تنظیم می کنند و اینطور نیست کسی با اطاعت از سبک زندگی غربی و غیر الهی اهل ربا و نزول باشد و زیارت امام رضا(ع) را درک کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شیعه واقعی علاوه بر تسلیم بودن در برابر اهل بیت(ع) مخالف با دشمنان آن حضرات نیز هست؛ امام جواد(ع) فرمودند: زیارت پدرم امام رضا(ع) افضل بر زیارت امام حسین(ع) است، مقصود از این کلام آن است که تنها شیعیان اثنی عشری حضرت را زیارت می کند.

وی اضافه کرد: امام رضا(ع) فرمودند: اگر کسی به زیارت من بیاید بعد از مرگ در سه موقف من به داد او می رسم اول زمانی که نامه اعمال را به انسان می دهند، دیگر موقع عبور از صراط و هنگام سنجش اعمال است.

حجت الاسلام میرباقری با استناد به روایتی از امام صادق(ع)، گفت: حضرت فرمودند: خداوند از فرزندم کاظم فریاد رس امت را متولد خواهد کرد؛ همچنین امام جواد(ع) فرمودند: اگر کسی به زیارت قبر پدرم در طوس برود خداوند گناهان گذشته و آینده او را می بخشد و به هر میزان در این سفر هزینه کرده باشد هفتاد هزار حسنه برای او ثبت می کند.

وی افزود: همچنین پیامبراکرم(ص) فرمودند: در آینده پاره تن من در زمین خراسان دفن می شود و نمی شود کسی به زیارت این فرزندم برود مگر آنکه خداوند غم و غصه او را برطرف کند؛ امام کاظم(ع) می فرمایند: اگر کسی قبر فرزند مرا زیارت کند مانند کسی است که هفتاد حج مقبوله انجام داده باشد./813/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات