۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۱۴۹۸۰
حجت الاسلام اسماعیل زاده:

نخبه پروری در حوزه با تقویت تحقیق و پژوهش محقق می‌شود

نخبه پروری در حوزه با تقویت تحقیق و پژوهش محقق می‌شود
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هدف ما تربیت و پژوهش طلابی فاضل و نخبه است، گفت: نخبه پروری در حوزه بدون توجه به امر تحقیق و پژوهش محقق نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب طرح ارتقایی مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه، از آن به عنوان یکی از ارکان مهم تحول در حوزه یاد کرد.
 
وی با بیان این که تحول واقعی در حوزه با تقویت ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی محقق خواهد شد، افزود: بنای حوزه بر تحقیق و پژوهش استوار است که باید تقویت شود.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که علما و بزرگان حوزه در کنار توجه به مسائل اخلاقی و تربیتی، تحقیق و پژوهش را نیز مورد تأکید قرار داده اند، خاطرنشان کرد: رونق و رشد علمی که امروز در حوزه شاهد آن هستیم محصول سال‌ها تحقیقات علمی علمای بزرگ است.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که در سایه تحقیقات و پژوهش‌های حوزوی، آثار و تألیفات ماندگاری از شخصیت‌های بزرگ علمی حوزه به یادگار مانده است، تصریح کرد: امروز نیز حوزه باید در عرصه تحقیق و تولید علم پیشگامی خود را در جامعه اسلامی حفظ کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در سال‌های اخیر توجه به امر پژوهش در حوزه شتاب بیشتری به خود گرفته است، بیان داشت: در همین راستا هم اکنون مدارس علمیه کشور طرح‌های متنوعی را در حوزه پژوهشی به عنوان برنامه سالانه تدوین کرده اند.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که برنامه یک ساله پژوهشی حوزه علمیه مازندران نیز از سوی شورای پژوهش این حوزه تصویب شده است، خاطرنشان کرد: این طرح از سال تحصیلی جدید در همه مدارس علمیه استان لازم الاجرا خواهد بود.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هدف ما تربیت وپژوهش طلابی فاضل و نخبه در حوزه است، تصریح کرد: نخبه پروری در حوزه بدون توجه به امر تحقیق و پژوهش محقق نمی‌شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت پژوهش حوزه علمیه استان در سال تحصیلی جدید را تقویت برگزاری نشست‌های تخصصی علمی در مدارس علمیه عنوان کرد و افزود: در همین راستا سرفصل‌های مهم علمی و پژوهشی استخراج و بر همان مبنا این نشست‌ها با حضور و مشاکرت طلاب مدارس علمیه برگزار خواهد شد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات