۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۶۱۵۴۸۵

توهین یک استاد دانشگاه سعودی به مسجد الاقصی: این مسجد هیچ تقدسی ندارد

توهین یک استاد دانشگاه سعودی به مسجد الاقصی: این مسجد هیچ تقدسی ندارد
یکی از اساتید علوم سیاسی در عربستان سعودی مدعی شد که مسجد الاقصی هیچ تقدسی ندارد و نباید فریب این شعارهای مذهبی را خورد.

به گزارش خبرگزاری رسا، روند توهین به مسجد الاقصی از سوی مسؤولان عربستان سعودی همچنان ادامه دارد.

این بار «کساب العتیبی» که یکی ازشخصیتهای دانشگاهی در عربستان سعودی و از کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود، در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که قدس هیچ تقدسی ندارد.

وی که استاد علوم سیاسی است، در صفحه توئیتر خود نوشت که «هیچ کشوری نزد من، به جز سعودی، تقدس ندارد».

این نویسنده سعودی ادامه داد: «به جز بیت الله الحرام در مکه مکرمه و مسجد نبوی در مدینه، هیچ مسجدی [نزد من] تقدس ندارد».

العتیبی مدعی شد که «قداست قدس، یک قداست ادبی به عنوان یک خانه از خانه‌های خداست و مَثَل آن، مَثَل مسجد محله ماست».

وی همچنین ادعا کرد که «با شعارهای مذهبی (شرعی) اشتباه که برای محدود کردن عقل و دل استفاده می‌شود، شما را فریب ندهند».

وی در یک توئیت دیگر خطاب به «خردمندان» نوشت که «مسجد الاقصی مانند حرم مکه و مدینه، حرم به شمار نمی‌رود و احکام شرعی مخصوص مانند حرمت جنگ، حرمت شکار حیوانات و پرندگان موجود در آن و [حرمت] قطع گیاهانش ندارد».

این استاد دانشگاه سعودی در تأیید ادعاهای خود به «ابن تیمیه» (شیخ و بزرگِ وهابیت) استناد و ادعا کرد: «ابن تیمیه سخن زیبایی در این باره دارد. الاقصی یک جایگاه ادبی و تاریخی دارد [نه تقدس مذهبی]».

ابن تیمیه که العتیبی به وی استناد می‌کند، یکی از مخالفان سرسخت اهل بیت (ع) بود که شبهاتی را درباره آنان به ویژه حضرت علی (ع) مطرح کرده بود(+). وی بیشتر مقدسات را زیر سؤال برد و علمای وهابیت به ویژه علمای سعودی به وی استناد می‌کنند.

این اظهارات وقیحانه این استاد سعودی، موجب خشم و انزجار در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی شد.

یکی از کاربران توئیتر به نام «دکتر خفاجی» در پاسخ به این استاد سعودی گفت: «آیا نماز در مسجد محله شما، برابر با پانصد نماز است؟».

وی در ادامه توئیت خود تأکید کرد: «آیا واژه وطن در قرآن و سنت، آمده است تا اینکه، وطن، تقدسی داشته باشد. علت اینکه پادشاهی را مقدس می‌دانی که از چند دهه [پیش] شکل گرفته، چیست؟ در دلت، از خدا بترس».

در همین ارتباط، «فهد الشمری» یکی از خبرنگاران سعودی با حمله به مردم فلسطین، آنان را «گدایانی بی‌شرف» خواند و مدعی شد که ‌«مسلمانان هزاران مسجد در جهان دارند و نماز در مسجدی در اوگاندا شرافتمندانه‌تر از نماز خواندن در قدس و بین اهالی آن است».

وی  گفته بود که «مسأله فلسطین، مسأله [ما] نیست و حل نخواهد شد. به نفع هیچ کسی نیست که مشکلات میان گداها را حل کند، فلسطینی ها شرف ندارند. قدس، کشور نیست و فلسطین برای کسانی که در آن هستند، نیست. آنها مهاجرانی از مکان‌های مختلف هستند از تاتارها، رومی‌ها و سلاجقه. شرافتمندان مسائل خود را حتی پس از 40 سال حل می‌کنند اما نه اینها (فلسطینی‌ها) و نه آنها (اسرائیلی‌ها) شرف ندارند»./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
وقتی غذایمان تند می‌شود چکار کنیم؟
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
یادتان باشد ماده‌ی نجات دهنده شما چربی موجود در لبنیات است، پس اگر از لبنیات کم چرب استفاده کنید تاثیری نخواهند داشت.

از دست ندهید
سوتی احسان علیخانی در برنامه عصر جدید + عکس زمان پخش سریال «آچمز» +تصاویر
سه کشته در برخورد پراید با تانکر سوخت ربودن مرد تاجر برای اخاذی 2 میلیاردی
دستگیری عاملان قتل رئیس قطار باری مخالفت فرمانداری تهران با نامگذاری خیابان‌ها به نام برخی هنرمندان
سرویس سبک زندگی فردا: در این مطلب به شما، به نقل از پرشین وی می‌آموزیم که چگونه تندی غذا را کم کنید.

وقتی غذایمان تند می‌شود چکار کنیم؟

غذاهای تند را همراه نشاسته سرو کنید. خوردن غذای تند جز خود آزاری چیز دیگری ندارد. ترکیباتی مانند کپسایسین، که باعث تندی فلفل می شوند هیچ طعمی ندارند. در واقع این ترکیبات گیرنده‌های درد روی زبان را تحریک می‌کنند. برای همین است که شما احساس سوختن می‌کنید. این سوزش از طرفی فایده هم دارد. ادویه‌جات، طعم‌های دیگر غذا را معلوم می‌کنند و ماده اصلی اغلب غذاها مثل غذاهای هندی و تایلندی هستند. استفاده از ادویه در پخت و پز نتیجه‌ای غیر قابل پیش‌بینی دارد. ممکن است بسیار تند شود یا اصلاً طعمی ندهد. پس اگر غذایی خیلی تند شد، باید عملیات نجات را بدانید.

۱. مقدار همه‌ی مواد غذا را اضافه کنید. اگر حین پخت متوجه شدید غذا خیلی تند شده است، مقداری از سایر مواد غذا اضافه کنید (نسبت به غذا). این باعث کاهش تندی می‌شود.

۲. از لبنیات استفاده کنید. کپسایسین به راحتی در لبنیات حل می‌شود و چربی موجود در لبنیات کپسایسین را به مولکول کپسیوم تبدیل کرده و باعث دور شدن از گیرنده‌های درد روی زبان می‌شود. در بسیاری از غذاهای محلی از این تکنیک استفاده می‌شود.

فکر می‌کنید خامه‌ی ترش که همراه غذاهای مکزیکی یا ماست رایتا که همراه غذاهای هندی می‌دهند چه دلیلی دارد؟! هم می‌توانید جداگانه سرو کنید و هم با غذا مخلوط کنید. مثلاً اضافه کردن شیر به سس، تندی سس را کم می کند.

یادتان باشد ماده‌ی نجات دهنده شما چربی موجود در لبنیات است، پس اگر از لبنیات کم چرب استفاده کنید تاثیری نخواهند داشت.

۳. از جایگزین لبنیات استفاده کنید. اگر فردی به لاکتوز حساسیت دارد یا محصولات دامی مصرف نمی‌کند، می‌توانید از شیر نارگیل استفاده کنید، که در غذاهای تایلندی معمول است. شیر سویا، شیر بادام، و شیربرنج همه‌شان حاوی چربی موثر هستند، هرچند به اندازه شیر طبیعی تاثیر ندارند.

۴. اسید اضافه کنید. از آنجا که کپسایسین بازی (قلیایی) است، اضافه کردن اسید باعث خنثی شدن آن می شود. به غذای در حال پخت می‌توانید آب لیمو یا سرکه بزنید. لاکتیک اسید موجود در شیر هم تأثیری دو چندان خواهد داشت.

۵. غذا را همراه نشاسته سرو کنید. برنج ساده و نان ادویه را به خود جذب می‌کنند و ادویه را در همه جای غذا پخش می‌کنند که باعث می‌شود کمتر احساس تندی کنیم. بسیاری از غذاهای تند این گونه سرو می‌شوند. غذاهای هندی همراه نان، غذاهای مکزیکی همراه تورتیلا و غذاهای تایلندی همراه با برنج سرو می‌شوند.

هشدار
هنگام پخت و پز مراقب ادویه‌ها باشید. اگر دست فلفلی را به چشم خود بزنید، صدمه می‌بینید.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
جالب بود ولی ربطی به خبر منتشره نداشت
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
در تلگرام اخبار سایت را بازنشر می کنید ولی به سایت خبرگزاری لینک نمی دهید و هم مخاطب جهت پیدا کردن اصل خبر سردرگم می شود و هم از نظر بازدید سایت اتفاق مثبتی برای شما نمی افتد
3
0
علی. مسئول کانالهای خبرگزاری رسا
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کاربر عزیز
مطلب شما بررسی شد.
اخباری که از خود سایت رسا منتشر می شود لینک آنها در کانال تلگرام نیز منتشر می گردد، ولی بصورت موردی کلیپ هایی منتشر می شود که در سایت موجود نیست و طبیعتا در سایت لینکی ندارد که به آن اشاره شود.
ممنون از تذکر و لطف شما به سایت و کانال خبرگزاری رسا