۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۱۵۶۲۸

دیدار سخنگوی نُجَباء با مدیر حوزه‌های علمیه ایران

دیدار سخنگوی نُجَباء با مدیر حوزه‌های علمیه ایران
سخنگوی نجباء در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه ایران، استراتژی این گروه مقاومت را ایجاد حوزه علمیه برای مقابله با تبلیغات ضد دینی در عراق معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نصر الشمری، سخنگوی نجباء در دیدار با آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه ایران با اشاره به تبلیغات ضد دینی که در عراق و با حمایت برخی سفارتخانه‌های خارجی انجام می‌شود، از برنامه‌ریزی مقاومت اسلامی نُجَباء برای احداث حوزه علمیه در شهرهای مختلف این کشور خبر داد.

وی در این دیدار به کارنامه مقاومت اسلامی نُجَباء اشاره کرد و گفت: بسیاری از رزمندگان و فرماندهان مقاومت در دوران صدام به زندان افتادند و بلافاصله بعد از سقوط رژیم بعثی، مبارزه با نیروهای اشغالگر را آغاز کردند.

الشمری در ادامه این دیدار گزارشی از مجاهدت نُجَباء علیه تروریست‌های تکفیری ارائه داد و اظهار کرد: نُجَباء حتی پیش از صدور فتوای جهاد، در مقطعی که داعش با خمپاره حرم امامین کاظمین(ع) را تهدید می‌کرد، به مقابله با آنها پرداخت و رزمندگان جنبش مقاومت در اطراف بغداد حضور یافتند و ۵۲ شهید تقدیم کردند.

معاون دبیرکل نُجَباء افزود: ما در بسیاری از عملیات‌های نظامی علیه داعش در عراق حضور داشتیم، ولی برخلاف سایر گروه‌های مقاومت وارد عرصه سیاسی نشدیم و بر فعالیت جهادی و فرهنگی تمرکز کردیم.

الشمری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت مقابله با تهاجم فرهنگی، آمادگی برای جنگ نرم و فعالیت مفید در فضای مجازی، از راه‌اندازی مراکز فرهنگی و اجتماعی توسط این گروه در بسیاری از مناطق عراق خبر داد.

وی گفت: افرادی با حمایت برخی سفارتخانه‌های خارجی به تبلیغات ضد دینی در عراق می‌پردازند. مقاومت اسلامی نُجَباء به ‌منظور مقابله با این نقشه دشمن، تدریس دروس حوزوی را جزء برنامه‌های مراکز فرهنگی و مساجد قرار داده است و قصد دارد در شهرهای مختلف عراق، حوزه علمیه احداث کند./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات