۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۱۵۷۷۴
از ۱۷ تا ۱۹ مردادماه؛

گردهمایی عزاداران مسلمیه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار می شود

گردهمایی عزاداران مسلمیه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار می شود
سلیمی گفت: مراسم گردهمایی عزاداران مسلمیه به مدت سه شب در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در همین آستان برگزار شد به تشریح ویژه برنامه‌های ایام مسلمیه پرداخت و گفت: گردهمایی عزاداران مسلمیه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از سنت های قدیمی هیات های عزاداری شهرری در ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) است.

 

وی مراسم مسلمیه را یک برنامه فرهنگی مذهبی بیان کرد و ادامه داد: در گردهمایی عزاداران مسلمیه بیش از 50 هیات به مدت سه شب از «17، 18 و 19» مردادماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در قالب دسته های عزاداری به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مشرف شده و به برگزاری عزاداری می پردازند.

 

سلیمی درباره اهمیت برگزاری برنامه های ایام مسلمیه ابراز کرد: این مراسم عزاداری طلیعه فرارسیدن عاشورای حسینی و یادآور پیروزی خون بر شمشیر است بنابراین می طلبد از ظرفیت این برنامه فرهنگی مذهبی نهایت بهره و استفاده را در راستای نشر معارف دین ببریم.

 

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با اشاره به اقدامات این آستان مقدس در برگزاری بهتر این مراسم، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در برگزاری بهتر این گردهمایی تشکیل کار گروه مسلمیه متشکل از پیرغلامان و نمایندگان هیئات مذهبی بود که طی چهار جلسه در رابطه با بهتر برگزار شدن این سنت قدیمی هم اندیشی های خوبی صورت گرفت.

 

وی افزود: همچنین برگزاری همایش توجیهی هیئات مسلمیه، انجام اقدامات اداری و قانونی مرتبط با ثبت ملی مراسم مسلمیه و جمع آوری آثار و مستندات این گردهمایی عظیم از دیگر اقداماتی بود که آستان مقدس در راستای بزرگداشت مراسم مسلمیه انجام داده است.

 

سلیمی در ادامه بیان داشت: اختصاص کلیه فضای آستان اعم از مصلی، مسجد جامع، رواق ها و غیره در بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی در نظر گرفته شده است.

 

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) ادامه داد: یکی از ویژگی های خاص مراسم مسلمیه امسال حضور نماینده آستان مقدس حضرت مسلم ابن عقیل(ع) به همراه پرچم مطهر گنبد ایشان است که در هر سه شب در معرض دید عموم قرار داده می شود.

 

وی درخصوص برگزاری مراسم معنوی و نورانی دعای باشکوه روز عرفه، گفت: در روز عرفه پس از اقامه نماز ظهر و عصر دعای باشکوه عرفه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود همچنین در روز عید سعید قربان راس ساعت 8 صبح نماز عید قربان در همین آستان مقدس اقامه خواهد شد لازم به ذکر است زائران محترم در راستای حفظ امنیت و آسایش خود از آوردن لوازم غیر ضروری اجتناب کنند.

 

یادآور می شود مراسم دعای عرفه به صورت زنده از شبکه 5 سیما پوشش رسانه ای داده خواهد شد./813/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات