۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۶۱۵۶۹۴
معاون امور بین املل موسسه صلح زیبا مطرح کرد؛

تحریم ظریف، نشانه افول گفتمان و راهبرد آمریکا

تحریم ظریف، نشانه افول گفتمان و راهبرد آمریکا
نیازی با بیان اینکه تحریم ظریف نشانه افول گفتمان و راهبرد آمریکا است، گفت: سازمان کنفرانس اسلامی قاطعانه این تحریم را محکوم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سامان نیازی معاون امور بین املل موسسه صلح زیبا، امروز در نشست خبری پایبندی به حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که در خبرگزاری تقریب مذاهب برگزار شد، گفت: تحریم وزیر امور خارجه ایران تحریم شخص ظریف نبود.

نیازی ادامه داد: مهمترین وظیفه وزیر امور خارجه تعامل با جهان است و آقای ظریف به عنوان نماینده جمهوری اسلامی نشانه عظمت ملتی است که نمایندگی آن را برعهده دارد بنابراین حفظ جایگاه وی ضروری به شمار می رود.

معاون امور بین املل موسسه صلح زیبا با استناد به تعهدات و مقررات بین المللی احترام به جایگاه وزرای خارجه را لازم و ضروری دانست و ابراز کرد: ایالات متحده با این تحریم نشان داد که نسبت به هیچ قانون و هنجار بین المللی پایبند نیست.

وی تحریم ظریف وزیر امور خارجه ایران را بیانگر افول گفتمان و راهبرد آمریکا بیان کرد و گفت: آمریکا با این اقدام نشان داد که ابتکار عمل را از دست داده و پایه گذار بدعتی خطرناک در راستای هدایت جهان به سمت دوران جنگ های جهانی اول و دوم است.

نیازی با بیان اینکه امروز مردم جهان برقراری تعامل، صلح و امنیت بین المللی را بر جنگ، نزاع و خشونت ترجیح می دهند و از منازاعات بیزاری می جویند، عنوان کرد: می طلبد از دستاوردهای بشری که موجب اتحاد جهانی می شود حمایت شود تا این حمایت زمینه منزوی شدن بیشتر آمریکا را فراهم کند.

معاون امور بین املل موسسه صلح زیبا در پایان خاطرنشان کرد: لازم است سازمان کنفرانس اسلامی در مقابل این تحریم با موضعی قاطعانه این اقدام را که علیه یک کشور اسلامی صورت گرفته به سرعت محکوم کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات