۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۱۵۵۱۴
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم خبرداد؛

آغاز پذیرش طلبه در مدرسه علمیه خواهران باقرالعلوم

آغاز پذیرش طلبه در مدرسه علمیه خواهران باقرالعلوم
سلیمان‌پور گفت: مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) برای سال تحصیلی ۹۸_۹۹ از میان دارندگان مدرک دیپلم به بالا به صورت تمام وقت و پاره وقت طلبه خواهر می‌پذیرد.

زینب سلیمان‌پور مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) قدس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از پذیرش طلبه در سال تحصیلی 98_99 در همین مدرسه علمیه خبرداد و اظهار داشت: مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تحت اشراف تولیت محترم، حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس در مقطع عمومی سطح دو از میان متقاضیان و علاقه مندان به تحصیل علوم حوزوی طلبه خواهر می پذیرد.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) ادامه داد: پذیرش مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) خواهران شهرستان قدس در مقطع کارشناسی برای سال تحصیلی جدید همزمان با میلاد با سعادت امام رضا(ع) آغاز تا 21 مردادماه ادامه خواهد داشت.

سلیمان‌پور درخصوص ظرفیت ثبت نام، ابراز کرد: ظرفیت و شرایط ثبت نام در مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) در دوره تمام وقت 25 نفر با حداکثر سن 30 سال و در دوره پاره وقت 20 نفر بدون محدودیت سنی خواهد بود، همچنین دارا بودن مدرک دیپلم، قبولی در آزمون ورودی شهریور ماه و شرکت در مصاحبه بعد از قبولی در آزمون از دیگر شروط برای تحصیل در این مدرسه علمیه به شمار می رود.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) با اشاره به تاریخچه تاسیس این حوزه علمیه، گفت: مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تنها مدرسه علمیه شهرستان قدس به شمار می رود که از سال 1372 توسط امام جمعه وقت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین زنجانی تاسیس و در سال 1378 به صورت مصوب رسمی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به فعالیت خود ادامه داد.

وی با اشاره به ویژگی های شاخص مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) ابراز کرد: مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تا به امروز 160 طلبه فارغ التحصیل در مقطع سطح دو داشته و هم اکنون نیز 200 طلبه در این مدرسه در حال تحصیل هستند؛ از افتخارات علمی مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) می توان به کسب رتبه اول المپیاد کشوری اشاره کرد که مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) این افتخار را در پرونده فعالیت های علمی خود به ثبت رسانده است.

سلیمان‌پور ادامه داد: همچنین کانون فرهنگی هنری مصلی و مهد قرآن آدینه تحت نظر و مدریت حوزه علمیه باقرالعلوم در طول سال به طلاب معزز و عموم مردم خدمات رسانی دارد که اهم فعالیت های این مجموعه شامل بخش های مذهبی مانند روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، صوت و لحن، تجوید، حفظ و تفسیر نهج البلاغه و مفاهیم می شود.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) اضافه کرد: همچنین در بخش فرهنگی فعالیت هایی چون مداحی، احکام، سبک زندگی، مهدویت، عقاید، مکالمه زبان انگلیسی، طب اسلامی و فوریت های پزشکی ارائه می شود و در بخش هنری ما شاهد ارائه هنرهای خیاطی، آشپزی، حکاکی روی میوه، نمددوزی، سفره آرایی، عروسک دوزی، شیرینی پزی، گلسازی، خطاطی و خوشنویسی هستیم.

وی افزود: همچنین در بخش مشاوره اساتید مجرب حوزه علمیه در زمینه مباحث خانواده، ازدواج، تربیت فرزند و همسرداری در حال خدمت رسانی به مراجعین بوده و در بخش کودکان فعالیت هایی از قبیل حفظ قرآن، روانخوانی، کار با کاغذ، مهارت و خلاقیت، آموزش زبان انگلیسی، چرتکه، بازی و ریاضی، احکام و نقاشی را شاهد هستیم و اما در بخش تقویتی از دوره ابتدایی تا دانشگاه دروس ریاضی، عربی، شیمی و غیره تدریس و آموزش داده می شود.

یادآور می شود متقاضیان به ثبت نام در مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان قدس می توانند از تاریخ 23 تیرماه لغایت 21 مردادماه برای ثبت نام، به سایت http://paziresh.whc.ir مراجعه کرده یا به صورت حضوری به مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) به نشانی میدان مصلی، خیابان شهید مدنی، روبروی خانه ملت حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) با شماره تماس 46826520 مراجعه کنند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات