۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۱۶۵۳۵
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

طرح مسأله ولایت فقیه از سوی امام راحل موجب خنثی شدن توطئه دشمنان شد

طرح مسأله ولایت فقیه از سوی امام راحل موجب خنثی شدن توطئه دشمنان شد
حجت الاسلام والمسلمین جلالی گفت: طرح مسأله ولایت فقیه از سوی امام راحل موجب خنثی شدن توطئه دشمنان علیه دین و ارزش‌های الهی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت دهه امامت و ولایت در فریدونکنار برگزار شد با بیان این که ذی الحجه ماه بیعت دوباره با ولایت است، گفت: باید بیعت تاریخی امت با ولایت در این ایام با فضیلت بار دیگر تکرار شود.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به این که امت اسلام پس از انحراف در جریان غدیر همواره در مشکل و بحران به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: راه حل برای حل مشکلات و معضلات جامعه اسلامی کاملاً مشخص است و آن هم حرکت در مسیر پیامبر گرامی اسلام است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دین و رسالت پیامبر گرامی اسلام با معرفی امام علی (ع) به عنوان جانشین خود در روز عید غدیر کامل شد، تصریح کرد: وقتی ۲۳ سال تلاش و مجاهدت پیامبر اسلام به معرفی حضرت علی (ع) به عنوان جانشین خود بستگی دارد این امر نشان از اهمیت بالای مسأله غدیر و ولایت است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران با اشاه به این که دشمنی با ولایت چیز تازه‌ای نیست و از صدر اسلام نیز وجود داشته است، بیان داشت: متأسفانه جریان‌های انحرافی در طول تاریخ تلاش گسترده‌ای برای تضعیف جایگاه ولایت انجام دادند، اما همواره شکست خورده اند.

وی با بیان این که امروز نیز جریان‌های معاند نظام و انقلاب برای ضربه زدن به جایگاه ولایت تلاش‌های آشکار و پنهان بسیاری انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: اما همه این تلاش‌های مذبوح در سایه بصیرت و ولایت مداری ملت ایران خنثی شده است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام خمینی (ره) با دور اندیشی و علم به دوران، مسأله ولایت فقیه را در یک شرایط خاص مطرح کردند، بیان داشت: زمانی که امام راحل موضوع ولایت فقیه را در دروس خود مطرح می‌کردند کسی آن گونه به این مسأله مهم نپرداخته بود.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که طرح مسأله ولایت فقیه از سوی امام راحل موجب خنثی شدن توطئه دشمنان علیه دین و ارزش‌های الهی شد، خاطرنشان کرد: امروز شیعه در سایه ولایت از یک عزت و عظمت خاصی در دنیا برخوردار است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند پرداختن به مسأله ولایت فقیه است، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان مهم‌ترین مرکز تولید علم دین در جامعه اسلامی وظیفه دارند بیش از پیش به صورت علمی به این مسأله مهم بپردازند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات