۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۱۶۷۶۶
هم‌زمان با عید ولایت و امامت؛

سفره‌های غدیری در خراسان شمالی برپا می‌شود

سفره‌های غدیری در خراسان شمالی برپا می‌شود
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با دهه امامت و ولایت و عید غدیر، سفره‌های غدیری در خانه هر دوستدار امیرالمؤمنین (ع) در استان برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت دهه امامت و ولایت و در پیش بودن عید غدیر، اظهار کرد: هم‌زمان با این ایام در خانه هر دوستدار امیرالمؤمنین علی (ع) در استان یک سفره عیدانه غدیر برپا می‌شود.

وی افزود: مردم مؤمن و ولایتمدار می‌توانند سفره‌های عیدانه غدیر را با شیرینی و شکلات و سایر دوست‌داشتنی‌های امیرالمؤمنین (ع) همانند خرما، سرکه، نان جو، نمک، چای بادرنجبویه و... تزیین کرده، از سفره‌های خانه خود عکس تهیه و ارسال کنند و به قید قرعه جایزه بگیرند.

دبیر بنیاد غدیر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همه ما در این ایام برای امیرالمؤمنین علی (ع) سفره پهن کرده و میزبان شادمانی اهل آسمان و زمین در عیدالله ‌اکبر خواهیم بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه غدیر در راه است و بی‌تفاوت نخواهیم بود، افزود: مردم می‌توانند تصاویر سفره عیدانه غدیر را به ID «sofreh.ghadiri» در پیام‌رسان سروش و اینستاگرام ارسال کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه و اهمیت غدیر، اظهار کرد: هجدهم ذی‌الحجه، روز «عیدُ اللهِ الاکبر»، «عید اهل بیت محمد (ص)»، «اشرف الاعیاد» یعنی «عید غدیر» است.

وی ادامه داد: غدیر روزی است که در آن مهم‌ترین واقعه تاریخ اسلام و آخرین و مهم‌ترین مأموریت رسول گرامی اسلام (ص) یعنی تعیین امام و ولی جامعه اسلامی توسط خاتم پیامبران در آن روز رقم خورد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: دلیل اهمیت این موضوع که در حقیقت بیانگر هدف اصلی آن است، همان مسئله‌ای است که در ابلاغ خداوند به شخص پیامبر اسلام (ص) بیان شده است یعنی اتمام و اکمال دین و ارسال پیامبران و رسالت پیامبر خاتم که با تعیین ولی و امام جامعه صورت می‌پذیرد: «یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک وان لم تفعل فما بلغت رسالته والله یعصمک من الناس»

وی اضافه کرد: مسئله ابلاغ فرمان ولایت و امامت حضرت علی (ع) موضوعی بود که شخص پیامبر به خوبی به ابعاد مختلف آن آگاهی داشت و از آنجا که تعیین آن را متعلق به اراده و امر خداوند می‌دانست، از خدعه و نیرنگ منافقان و مشرکانی که به ظاهر اسلام آورده بودند اما حقیقت ایمان بر قلوب آن‌ها وارد نشده بود، بیمناک بود. این نگرانی حضرت موضوعی بود که خداوند متعال نیز به صراحت آن را ذکر کرده و به حضرت اطمینان بخشیده است که او را از خطراتی که نگران آن است مصون نگاه می‌دارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با این ابلاغ الهی حجت تمام شد و در این سفر آخر، پیامبر با ایمانی راسخ، خبر ولایت و امامت حضرت امیر (ع) را به‌صورت رسمی ابلاغ فرمود و زعامت عام مسلمین در تمامی امور را بر عهده آن حضرت قرار داد و برای این عهد از تمامی افرادی که در آن روز حضور داشتند، بیعت گرفت. صحت وقوع این حادثه تا بدان اندازه است که شیعه و سنی آن را به تواتر نقل کرده‌اند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات