۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۱۷۷۲۹
نگاهی به فعالیت های مسجد امام علی(ع) شهران؛

از صندوق خیریه تا حل و فصل نزاع های خیابانی

از صندوق خیریه تا حل و فصل نزاع های خیابانی
حجت الاسلام دانایی با بیان اینکه 70 نفر تحت پوشش فعالیت های خیریه مسجد امام علی(ع) هستند، گفت: حضور پررنگ امام جماعت در برنامه های فرهنگی سبب اعتماد خیرین می شود.

حجت الاسلام حمید رضا دانایی امام جماعت مسجد امام علی (ع) شهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه فعالیت های این مسجد حول محور نوجوانان برنامه ریزی می شود، گفت: برای استفاده حداکثری از ظرفیت مسجد، ائمه جماعات باید حضور پررنگ تری در برنامه های فرهنگی داشته باشند.

حجت الاسلام دانایی در تشریح فعالیت های مسجد امام علی(ع) ارتباط عمیق بین مسجد و مدرسه برای جذب نوجوانان بسیار موثر برشمرد و افزود: از دانش آموزانی که در مدارس با آنها ارتباط گرفته شده بود، برای شرکت در برنامه های تابستانی دعوت به عمل آمد که با استقبال خوبی را در پی داشت.

از صندوق خیریه تا حل و فصل نزاع های خیابانی

امام جماعت مسجد امام علی (ع) از برگزاری برنامه های فرهنگی مختلف در بوستان ها خبر داد و عنوان کرد: ارتباط گیری با نوجوان در بوستان ها سبب جذب به آنها به مسجد شده است.

وی ارتباط مستقیم امام جماعت با نوجوانان و خانواده های آنها را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: در مسجد امام علی (ع) امام جماعت شخصا برنامه ها مسجد را برای خانواده های تشریح می کند و از این طریق اعتماد آن ها حاصل می شود.

حجت الاسلام دانایی از برگزاری برنامه «اردوی مسجد» خبر داد و گفت: در این اردو نوجوانان هرهفته یک شب را در مسجد به سر می برند و صبح روز بعد در برنامه های فرهنگی و ورزشی شرکت می کنند.

از صندوق خیریه تا حل و فصل نزاع های خیابانی

امام جماعت مسجد امام علی(ع) به اهمیت بازی در تربیت کودکان اشاره کرد و افزود: در یکی از مدارس فضای مناسبی را برای بازی مادران با خردسالان خود مهیا شده است که از این طریق بسیاری از معارف دینی و اخلاقی به کودکان انتقال می یابد.

وی با بیان اینکه 70 نفر تحت پوشش فعالیت های خیریه این مسجد هستند، عنوان کرد: حضور پررنگ امام جماعت در برنامه های فرهنگی سبب اعتماد خیرین شده است و از همین طریق احتیاجات تعدادی از خانواده های نیازمند محله تأمین می شود.

حجت الاسلام دانایی با بیان اینکه پرداخت وام از طریق صندوق قرض الحسنه از دیگر فعالیت های مسجد امام علی(ع) است، گفت: حدود 600 میلیون تومان وام در طول سال به متقضیان پرداخت می شود.

 

از صندوق خیریه تا حل و فصل نزاع های خیابانی

امام جماعت مسجد امام علی (ع) از حضور 6 هزار نفر در عزاداری های ماه محرم و نماز عید سعید فطر در این مسجد خبر داد و افزود: برقراری صلح و آشتی میان طرفین نزاع های خیابانی و حل و فصل اختلافات میان صاحبخانه ها و مستاجرین، از دیگر خدمات اجتماعی مسجد امام علی (ع) است./1350//301/خ

ارسال نظرات