۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۱۷۹۵۰
فروزنده در گفت وگو با رسا:

قوه قضاییه در زمینه برخورد با فساد از "همیاران قضایی" کمک بگیرد

قوه قضاییه در زمینه برخورد با فساد از
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی با بیان اینکه قوه قضاییه در زمینه برخورد با فساد از "همیاران قضایی" کمک بگیرد، گفت: این طرح سبب می شود احساس امنیت از مفسدان و خائنان سلب شود.

لطف الله فروزنده عضو شورای مرکزی جبهه مردمی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تقدیر از اقدامات انقلابی و بدون تعارف قوه قضاییه با همه مفسدان در سطوح مختلف، بر لزوم همکاری مردم با این قوه تأکید کرد و گفت: تجربه های تاریخی به ما نشان داده که هر کجا مردم وارد صحنه شده و از موضوعی حمایت کرده اند، مسائل و مشکلات به آسانی حل شده است.

وی ادامه داد: در عرصه هایی همچون جنگ تحمیلی و شناسایی منافقان، این مردم بودند که وارد عرصه شده و در امور گشایش حاصل کردند، بنابراین امروز هم همین مردم باید در عرصه «برخورد با فساد» وارد شده و این موضوع را نیز همچون گذشته حل کنند.

فروزنده با بیان اینکه ریاست قوه قضاییه باید در کنار کارشناسان و افراد ضد فساد و کارآزموده از «همیاران قضایی» نیز در زمینه برخورد با فساد استفاده کند، ابراز کرد: بدون شک اینگونه طرح ها سبب می شود تا مفسدان و خائنان هیچگاه احساس امنیت نداشته باشند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: بکارگیری همیاران قضایی بری برخورد با فساد در سیره زندگانی نورانی امیرمؤمنان(ع) نیز به چشم می خورد و رییس قوه قضاییه می تواند با این کار در امور عدالت طلبانه خود موفق تر باشند.

وی ادامه داد: جریان مبارزه با فساد، یک جریان بسیار مقدس و پاک است و می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را ریشه کن کرده و از بین ببرد.

فروزنده با تأکید بر اینکه قوه قضاییه برای موفق شدن در زمینه برخورد با فساد باید از ابزار «شفافیت» و سامانه های الکترونیکی استفاده کند، یادآور شد: با استفاده از سامانه های الکترونیکی و ابزارهای شفاف سازی می توان نسبت به عملکرد همه مسؤولان آگاه شد و دیگر هیچکس جرأت نخواهد داشت که دست به فساد بزند.

وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از اقدامات اخیر قوه قضاییه در زمینه مبارزه با فساد بیان کرد: شفاف سازی و برخورد با فساد به صورت قاطعانه و بدون تعارف پدیده هایی همچون ایجاد عدالت، مبارزه با فساد و شکل گیری اعتماد اجتماعی را به همراه دارد./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات