۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۱۷۹۵۸

حمله پهپادی انصارالله یمن به ریاض

حمله پهپادی انصارالله یمن به ریاض
یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله پهپادی به یک هدف مهم نظامی در پایتخت عربستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از الجزیره، سخنگوی نظامی انصارالله یمن از حمله پهپادی به یک هدف مهم در پایتخت عربستان خبر داد.

وی گفت: حمله گسترده‌ای با چند فروند پهپاد صماد ۳ به یک هدف مهم نظامی در ریاض داشتیم.

یحیی سریع افزود: در چارچوب گسترش اهداف و در پاسخ به جنایات خصمانه و محاصره پی در پی (دشمن) (دقایقی پیش) عملیاتی گسترده در ریاض انجام شد. ما بار دیگر از غیرنظامیان و شرکت‌ها می‌خواهیم از پایگاه‌های نظامی و زیربنایی که هم‌اکنون اهداف مشروع ما هستند، دوری کنند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شب گذشته نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ۱۰ فروند موشک بالستیک بدر ۱ را به سوی آشیانه جنگنده‌ها و بالگرد‌های سعودی در فرودگاه منطقه‌ای و چند پایگاه نظامی دیگر در جیزان شلیک کرد.

وی این حمله را بزرگترین حمله موشکی با استفاده از موشک‌های بالستیک میان برد از آغاز جنگ یمن تاکنون توصیف کرد.

این اولین بار نیست که پهپادها و موشکهای یمنی‌ با عبور از پیشرفته‌ترین پدافندهای آمریکایی و غربی عربستان، عمق خاک این کشور را هدف قرار می‌دهند.

مبارزان یمنی از اواسط ماه رمضان راهبرد «فرودگاه در برابر فرودگاه» را اجرایی کردند. طی هفته‌های گذشته سند تصویری و ویدئویی ده‌ها عملیات دقیق موشکی و پهپادی به فرودگاه‌های نظامی عربستان را منتشر کردند.

روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد، ۱۰ پهپاد تهاجمی مبارزان یمنی با نفوذ به عمق ۱۳۰۰ کیلومتری خاک عربستان، تأسیسات نفتی بزرگ این کشور (آرامکو) را بمباران کردند. به گفته یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح این پهپاد‌ها تأسیسات و میدان نفتی «الشیبه» در جنوب‌شرقی عربستان و در ۱۰ کیلومتری مرز امارات را هدف قرار دادند./1360//101/خ

ارسال نظرات