۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۶۱۸۱۳۶
کشیش گرجستانی:

اربعین امید را در قلب انسان ها تولید می کند + فیلم

اربعین امید را در قلب انسان ها تولید می کند + فیلم
مالخاز با تاکید بر اینکه اربعین امید را در قلب انسان ها تولید می کند، گفت: مسبر نجف تا کربلا سراسر محبت و دوستی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مالخاز کشیش گرجستانی، امروز در نشست تخصصی «حسین(ع) در اندیشه مسیحیت» نماد وحدت در دانشگاه امام صادق(ع) به بیان تجربیات سفر اربعین خود پرداخت و گفت: بنده یک مسیحی هستم و پیرو حضرت مسیح(ع) اما فکر می کنم امام حسین(ع) درس‌های فراوانی دارد که یکی از آنان عدم سکوت در برابر بی عدالتی است.

وی افزود: اگر ما عاشق امام حسین(ع) هستیم و می خواهیم پیرو ایشان باشیم باید در برابر نفرت پراکنی که در سراسر جهان حاکم است مقاومت کنیم.

مالخاز با اشاره به اینکه مذهب می تواند انسان ها را به داشتن زندگی مسالمت آمیز هدایت کند، ابراز کرد: مذهب ما را به سوی مدارا می برد اما تنها نمی توان به مدارا اکتفا کرد بلکه باید به سوی زندگی سراسر عشق حرکت کنیم.

این کشیش گرجستانی با اشاره به شهادت مظلومانه شش ماهه کربلا، اظهار داشت: زمانی که یک پدر کودک 6 ماهه خود را با هدف طلب آب بالای دست می برد و دشمنان به جای آب دادن گلوی آن طفل را نشانه می روند آن قاتلان چیزی جز شیطان نیستند.

وی ادامه داد: ماجرای کربلا به ما یاد می دهد که انسانهای دارای قدرت، حق منکوب کردن دیگران را ندارند برای همین امروز داستان امام حسین(ع) بسیار اهمیت دارد؛ تجربه من در مسیر نجف اشرف تا کربلا یکی از عمیق ترین تجربه هایی بود که من داشتم؛ پیاده روی اربعین تاثیر معجزه آسایی در زندگی انسان ها دارد.

مالخاز به بیان گزیده از خاطرات اربعینش پرداخت و گفت: بنده با همین پوشش و لباس در پیاده روی اربعین شرکت کردم و با استقبال کسانی روبرو شدم که خود نیز در این مراسم شرکت داشتند و به خدمت مشغول بودند.

این کشیش گرجستانی ادامه داد: هر کسی از هر چیزی که داشت برای من می آورد و آن حس دوستی و مهمان پذیری برای من خیلی جالب بود زیرا من نه از ساکنان آن کشور بودم و نه هم مذهبشان، اما بنده با پذیرش آنان روبرو شدم و این پذیرش از روی محبت بود.

وی با تاکید بر اینکه اربعین امید را در قلب انسان ها تولید می کند، اظهار داشت: مسبر نجف تا کربلا سراسر محبت و دوستی بود؛ اگر ما می توانیم در مسیر نجف تا کربلا مهربان باشیم چرا نتوانیم از تهران تا تلفیس مهربان باشیم.

مالخاز با اشاره به اینکه مسلمانان و مسیحیان نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، عنوان کرد: آینده سراسر صلح و زیست هماهنگ در دستان ما است؛ مسیحیان و مسلمانان می توانند با تعالیم امام حسین(ع) جهان را زنده نگاه دارند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
امام حسین(ع) کشتی نجات است و ما مفتخریم که از محبان حضرت هستیم
0
0