۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۶۱۸۱۴۲
کارگردان و مستند ساز:

مستند سازان با تولیدات فاخر مروج مکتب اهل بیت باشند

مستند سازان با تولیدات فاخر مروج مکتب اهل بیت باشند
نعمتی با بیان اینکه مستند سازان مروج مکتب اهل بیت(ع) باشند، گفت: با مکتب عاشورا می توان با دنیا حرف زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نعمتی کارگردان مستند «حسین(ع) نماد وحدت»، امروز در نشست تخصصی حسین(ع) در اندیشه مسیحیت؛ نماد وحدت که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: در ساخت این مستند راهنمایی‌های آیت الله جاودان بسیار راهگشا بود.

وی افزود: همچنین تحقیقاتی که آقای تقوی در موسسه بشارت با موضوع کتاب مقدس انجام داده بودند توانست ما را در ساخت این مستند یاری برساند.

نعمتی بیان داشت: برای ساخت این مستند به کشورهای مختلفی سفر کردیم و با مسیحیان و کشیشان در این زمینه صحبت داشتیم تا اینکه به گرجستان رسیدیم و با دکتر مالخاز که تجربه سفر اربعین را داشت ملاقات کردیم.

کارگردان و مستند ساز ادامه داد: حدود دوسال طول کشید تا دکتر مالخاز برنامه های خودشان را هماهنگ کنند و در پیاده روی اربعین حاضر شوند.

وی خطاب به مستند سازان، گفت: برای اینکه در عرصه بین المللی حرف بزنیم و سخن ما را بپذیرند و قبول کنند چیزی جز امام حسین(ع) نداریم در همه حوزه ها اعم از جهاد، شهادت، ایثار و غیره اگر بخواهیم سخنی بگوییم باید به امام حسین(ع) رجوع کنیم.

نعمتی ادامه داد: مستند سازان اگر در این حوزه وارد شوند و درست انتخاب کنند به طور قطع تولیدات مستندسازان دیده خواهد شد؛ بایکوت شدن دلیلی برای عقب نشینی کردن نیست بلکه مستند سازان باید مروج مکتب اهل بیت(ع) باشند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات