۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۱۸۱۸۶
امام جمعه موقت گرمه:

هفته دولت فرصت مغتنمی برای کاهش فاصله بین مردم و مسؤولان است

هفته دولت فرصت مغتنمی برای کاهش فاصله بین مردم و مسؤولان است
امام جمعه موقت گرمه گفت: هفته دولت فرصت مغتنمی برای کاهش بیش از پیش فاصله بین مردم و مسؤولان از طریق ارائه عملکرد و بیلان کاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام صادق محمودیان، امام جمعه موقت گرمه، امروز در نشست با مسؤولان این شهرستان، با گرامیداشت هفته دولت و سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: این هفته فرصت مغتنمی برای کاهش بیش از پیش فاصله بین مردم و مسؤولان از طریق ارائه گزارش عملکرد است.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان دولتی ما باید به شهیدان رجایی و باهنر تأسی داشته باشند، اضافه کرد: این دو شهید افزون بر اینکه در معنویت و اخلاص در اوج قرار داشتند، ساده زیستی و قناعت را هم سرلوحه کار و زندگی خود قرار داده بودند.

حجت‌الاسلام محمودیان در ادامه با اشاره به ضرورت همکاری و همراهی ارکان مختلف کشور در راستای توسعه بیش از پیش کشور، اظهار کرد: کمک به دولت‌ها در فضای منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف تقویت دولت به عنوان یک نهاد حقوقی جمهوری اسلامی و افزایش توان آن در صحنه‌های بین‌المللی از ضروریات است.

وی با تأکید بر ضرورت نقد منصفانه و عالمانه دولت از سوی ائمه جمعه، افزود: دولت‌ها علاوه بر حمایت، نیاز به انتقاد و نقد دلسوزانه هم دارند.

حجت‌الاسلام محمودیان خاطرنشان کرد: دولت‌ها نگاهشان بعضاً منفعت جریانی و کوتاه‌مدت است؛ ولی ائمه جمعه به علت خصایص ذاتی و فرهنگی که دارند کلان نگر هستند، لذا در برخی موارد نقد را لازم فرض می‌کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برنامه‌های دولت‌ها با چالش‌ها و آسیب‌هایی مواجه بوده و ممکن است در برخی موارد با اصول و مأموریت‌های انقلاب فاصله و تضاد داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمودیان تصریح کرد: افزون بر این دولت‌ها ممکن است به هر دلیلی از مسیر انقلاب و نظام انحراف‌هایی پیدا کنند، نقد منصفانه و عالمانه می‌تواند مانع از انحراف دولت‌ها شود.

وی افزود: نهاد نماز جمعه باید نگاه فراجناحی داشته باشد و این نگاه فراجناحی علاوه بر احترام به اکثریت، باید از حقوق اقلیت هم دفاع کند.

حجت‌الاسلام محمودیان خاطرنشان کرد: به حاشیه رفتن مسؤولیت اصلی دولت و تقدم یافتن مسائل فرعی، حواشی و غیرضروری که ممکن است دولت و انقلاب را با آسیب و چالش همراه کند، یکی از احتمالات است؛ لذا نیروهای انقلابی و به‌طریق‌اولی امامان جمعه موظف به نقد عالمانه و منصفانه نسبت به دولت هستند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات