۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۱۸۶۰۴
حجت الاسلام علوی تهرانی:

پیام غدیر عمل به سیره و روش اهل بیت است

پیام غدیر عمل به سیره و روش اهل بیت است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیام غدیر عمل به سیره و روش اهل بیت(ع) است، گفت: بقا و کمال اسلام به غدیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد امیر(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در روز غدیر پیامبراکرم(ص) را مامور بر ابلاغ پیام غدیر کرد و فرمود: اگر این پیام را به مردم نرسانی گویی رسالت خود را انجام نداده ای.

وی افزود: رسول خدا(ص) در روز غدیر می دانستند که تمامی افراد حاضر در حج دوستار رسالت ایشان نیستند و منکر مساله امامت خواهند شد؛ پیامبراکرم(ص) در مکانی به نام غدیرخم به صورت علنی پیام غدیر که را ابلاغ و حضرت علی(ع) را امیرمنان و جانشین خویش معرفی کردند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه دین اسلام در روز غدیرخم کامل شد، ابراز کرد: پیامبراکرم(ص) با ابلاغ پیام غدیر همه مسلمانان را مامور کردند تا پیام غدیر را نسل به نسل تا روز قیامت به گوش همگان برسانند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه غدیرف ایام الله است و روزی مهمتر از این روز وجود ندارد، گفت: غدیر روز کمال دین و به خاک مالیده شدن بینی شیطان بر زمین و روز قبولی اعمال شیعیان و گذشت از گناهان محبان امیرمومنان علی(ع) است.

وی یکی از اهداف آفرینش انسان را آزمون و امتحان بیان کرد و گفت: خداوند مرگ و حیات را برای امتحان آدمی قرار داد تا معلوم شود عملکرد انسان ها چگونه است؛ سجده بر انسان آزمون الهی برای ملک و جن بود اما ابلیس با تکبر ورزیدن از این فرمان پروردگار از ملک الهی اخراج شد.

حجت الاسلام علوی تهرانی اضافه کرد: براساس آیات قرآن کریم دومین گروهی که مورد امتحان و آزمایش قرار می گیرند انبیای الهی هستند که تمامی آن بزرگان از این امتحانات سربلند خارج شدند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امتحان دیگر اختصاص به امت ها دارد، امت بنی اسرائیل امتی بودند که در امتحان و آزمون الهی پیروز نشدند و در غیاب چند روزه حضرت موسی(ع) از دایره توحید خارج و گوساله پرستی را پیشه خود ساختند.

وی افزود: و امت پیامبراکرم(ص) در روز غدیر با ولایت امام علی(ع) مورد آزمایش قرار گرفتند و کسانی که ولایت ایشان را پذیرفتند همانند ملائکه هستند که سجده بر انسان را پذیرفتند و مثل کسانی که با تکبر ولایت ایشان را رد کردند همانند شیطان هستند.

حجت الاسلام علوی تهرانی بیان داشت: مقصود از احیای پیام غدیر عمل کردن به سیره و روش امیرمنان علی(ع) است بنابراین کسانی که با ولایت ایشان زاویه پیدا می کنند نمی توانند مدعی احیای پیام غدیر باشند. خداوند مناره دین را با وجود مقدس امام علی(ع) روشن کرد./813/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات