۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۱۸۶۰۵
رییس دانشگاه امام صادق مطرح کرد؛

امام حسین امانت گرانبهای پیامبراکرم نزد مسلمانان

امام حسین امانت گرانبهای پیامبراکرم نزد مسلمانان
حجت الاسلام سعدی امام حسین(ع) را امانت گرانبهای پیامبراکرم(ص) نزد مسلمانان بیان کرد و گفت: مودت به امام حسین(ع) مزد رسالت رسول خدا(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعدی رییس دانشگاه امام صادق(ع)، شب گذشته در مسجد جامع ارگ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: کسی جز خداوند نمی تواند مزد رسالت رسول خدا(ص) را که هدایت جامعه اسلامی بوده ادا کند.

وی با استناد به کلام رسول خدا(ص) که مزد رسالت را مودت با اهل بیت(ع) بیان فرمودند، ادامه داد: هدایت انسان ها می تواند مزد رسالت باشد چرا که جریان هدایت توسط پیامبراکرم(ص) انجام گرفته است.

حجت الاسلام سعدی پایه و اساس زیارت عاشورا را مودت با اهل بیت(ع) و بیزاری جستن از دشمنان آن بزرگان بیان کرد و اظهار داشت: تمامی انبیای الهی مدیون نبوت پیامبرخاتم(ص) هستند.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: پیامبراکرم(ص) مزد رسالت خودشان را مودت با اهل بیت(ع) بیان فرمودند مودتی که باید مدیریت شده و همراه با توحید باشد.

وی مودت بر امام حسین(ع) را واجب دانست و گفت: این مودت به خاطر این واجب است که پیامبراکرم(ص) این مودت را مزد رسالت خویش قرار دادند؛ نقل شده پیامبراکرم(ص) راه می رفتند و می فرمودند: امام حسین(ع) امانت من نزد شما است.

حجت الاسلام سعدی بیان داشت: تمام رسالت انبیای الهی در رسالت پیامبراکرم(ص) بیان شده و تمام مزد این رسالت در عشق به امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خلاصه می شود.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه هندسه و شاکله وجودی فرد و جامعه باید بر مبنای عشق بر امام حسین(ع) شکل بگیرد، ادامه داد: آن دسته از کسانی که زیر بیرق امام حسین(ع) قرار می گیرند به دور از منفعت طلبی همه یکدل و هم سو هستند.

وی افزود: در فضایل اهل بیت(ع) همین بس که اگر کسی صلوات بر خاندان عصمت و طهارت(ع) نفرستد نمازی از او پذیرفته نمی شود؛ نظام پیچیده عالم یک مزد دارد و آن محبت به امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام سعدی در پایان خاطرنشان کرد: مجالس اهل بیت(ع) بیانگر تولی و تبری به همراه حب و بغض است؛ مجالس امام حسین(ع) به ما یاد می دهد چگونه نسبت به اهل بیت(ع) محبت داشته باشیم و به دشمنان آنان بغض و دشمنی بورزیم./813/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات