۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۱۹۱۱۶
حجت الاسلام صالحی:

مسؤولان نباید نسبت به ولنگاری‌های فرهنگی بی تفاوت باشند

مسؤولان نباید نسبت به ولنگاری‌های فرهنگی بی تفاوت باشند
حجت الاسلام صالحی به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری در دیدار هیأت دولت اشاره کرد و گفت: مسؤولان نباید نسبت به ولنگاری‌های فرهنگی بی تفاوت باشند.
حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تسلیت ماه محرم به ظرفیت بالای تبلیغی، تربیتی، اخلاقی و فرهنگی ماه محرم اشاره کرد و گفت: این ماه فرصت بسیار مغتنمی در جهت اصلاح جامعه و حرکت در مسیر ارزش‌های انسانی، اخلاقی و اسلامی است.
 
وی با بیان این که هدف امام حسین (ع) احیا دین و معارف الهی در جامعه بوده است، افزود: امروز نیز همین رسالت خطیر بر عهده روحانیت به عنوان پرچم داران ترویج و تبیین دین در جامعه است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که متأسفانه جامعه امروز با مشکلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری مواجه است، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از این مشکلات محصول و نتیجه بی توجهی عده‌ای در ادوار مختلف به مفاهیم انقلاب است.
 
حجت الاسلام صالحی با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از ارزش‌ها و آرمان‌های حسینی در جامعه اسلامی هستیم، تصریح کرد: بهره گیری از فرهنگ حسینی بهترین راه مقابله با هجمه‌ها و توطئه‌های فرهنگی دشمنان علیه دین وانقلاب است.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که روحانیت در طول تاریخ هیچ گاه در برابر انحراف‌ها و کج روی‌ها سکوت نکرده است، بیان داشت: امروز نیز روحانیت به عنوان مرزبان حقیقی دین با قدرت در برابر انحراف‌ها و کژی‌ها ایستاده و از ارزش‌های دینی و انقلابی دفاع و حراست می‌کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری در دیدار هیأت دولت اشاره کرد و با بیان این که مسؤولان نباید نسبت به ولنگاری‌های فرهنگی بی تفاوت باشند، خاطرنشان کرد: این ولنگاری‌هایی که امروز در سکوت برخی مسؤولان در کشور رخ می‌دهد بنیان ارزش‌های دینی و اخلاقی جامعه را متزلزل خواهد کرد.
 
حجت الاسلام صالحی بر ضرورت پرهیز از سیاسی کردن مسائل فرهنگی در کشور تأکید کرد و گفت: نباید به دلیل برخی ملاحظات سیاسی فرهنگ کشور را در مسیر ابتذال سوق داد.
 
وی با تأکید براین که باید برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه فکر و تدبیری اساسی شود، بیان داشت: مسؤولان کشور توجه به فرهنگ را در کنار دغدغه‌های اقتصادی خود مورد توجه جدی قرار دهند./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات