۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۲۰۲۴۸
آیت الله مهدوی:

برای پاسخ شبهات باید به متخصصین دینی مراجعه کرد

برای پاسخ شبهات باید به متخصصین دینی مراجعه کرد
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در هیچ عرصه‌ای افراد غیر متخصص اظهار نظر و شبهه افکنی نمی‌کنند، گفت: در مواجهه با شبهات دینی باید به متخصصین دینی مراجعه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مسجد امام سجاد(ع) اصفهان، در جلسه شرح صحیفه سجادیه، با بیان اینکه امام سجاد(ع) در بحث عافیت اقسام عافیت را از خداوند متعال تقاضا کرده‌اند، گفت: عافیت در دنیا و آخرت، عافیت در دین و کمال عافیت را امام سجاد(ع) از خداوند طلب می‌کنند، یعنی وقتی عافیت به ما داده می‌شود این عافیت تمام و کمال باشد.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: امام سجاد(ع) در بخشی از این دعا روزی حج عمره را از خداوند تقاضا می‌کنند، یکی از مسائلی که عافیت اجتماعی و بین المللی در آن وجود دارد، اطلاع از کم و کاستی‌های مسلمانان کل جهان است که در کنگره بین المللی حج حضور دارند و در این مراسم است که مسائل جهان اسلام و راهکارهای حمایت و یاری به جوامع اسلامی مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش دیگری از دعای بیست و سوم صحیفه سجادیه، امام به خداوند پناه می‌برند از شر موجوداتی که عافیت را از ما می‌گیرند، اظهار کرد: شر شیطان، شر سلطان، شر انسان‌هایی که ما را آزار می‌دهند و انواع و اقسام شرور را امام سجاد(ع) بیان کرده و از خداوند می‌خواهند که از شر اینها در امان باشند، از جمله شر کسانی که دین ما را هدف قرار داده‌اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با اشاره به وجود شبهات بسیار در عرصه دین، عنوان کرد: کسانی که شبهه افکنی می‌کنند و می‌خواهند به اعتقادات افراد آسیب بزنند، از اشرار هستند، اینکه یک نفر بدون تخصص و بدون مراجعه به متخصصین دینی شبهه افکنی کند و در مورد مسائل دینی نظر دهد یک امر غیرعقلانی و غیر علمی است، در هیچ علمی افراد غیر متخصص شبهه افکنی نمی‌کنند اما در دین اینگونه نیست و هرکسی به خود جرأت می‌دهد پیرامون مسائل دینی نظر داده و به تمسخر دین بپردازد.

آیت الله مهدوی ادامه داد: انسان اگر به دنبال سلامت در دین است باید وقتی با یک شبهه مواجه می‌شود به متخصص دینی رجوع کرده و پاسخ آن را بیابد و اجازه ندهد یک شبهه ساده به دینداری او لطمه بزند. وقتی که در مواجهه با شبهات به متخصصین دین رجوع کنم دیگر ذهن ما درگیر شبهه نخواهد بود و دین خود را از این اشرار محفوظ می‌داریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که در آن به خداوند پناه برده شده است از اشرار و آسیب‌های دنیایی و آخرتی، تصریح کرد: نفس انسان حرص به دنیا دارد و به هیچ حدی قانع نیست، مشکل ما انسان‌ها حرص و طمع و بخل است، بخل بسیار عجیب است حتی در امور معنوی نیز انسان دچار بخل خواهد شد، ما حتی زمانی که به دیگری دعا می‌کنیم ممکن است دچار بخل شده باشیم و به فکر منافع خودمان باشیم. به همین دلیل باید رد همه حال مراقب ابتلا به این آفات در اخلاق و در زندگی خود باشیم./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات