۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۲۰۲۵۰
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

عزاداری‌ها برای امام حسین یارگیری می‌کند

عزاداری‌ها برای امام حسین یارگیری می‌کند
رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار گفت: آن‌هایی که با عزاداری امام حسین (ع) مخالفت می‌کنند متوجه نیستند این عزاداری‌ها است که برای امام حسین (ع) یارگیری می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب جمعه شب در مراسم عزاداری هیات رزمندگان اسلام که در سالن ورزشی شهدای بسیج کاشان برگزار شد، گفت: امروز برخی با مجالس عزاداری مخالفت می‌کنند.

وی افزود: آن‌هایی که با عزاداری و مجالس عزاداری امام حسین (ع) مخالفت می‌کنند متوجه نیستند این عزاداری‌ها و مجالس عزاداری است که برای امام حسین (ع) یارگیری می‌کند و اسلام را زنده نگه داشته است.

به گفته وی هرچند که ممکن است برخی افراد نتوانند روضه‌ها را متوجه شوند، اما در نهایت این عزاداری‌ها و روضه‌ها تأثیر گذار است و اثر خودش را خواهد گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین طائب در ادامه با اشاره به برگزاری مجالس عزاداری طیب در تهران گفت: طیب یکه بزنی بود که دومی نداشت، اما دهه محرم که می‌شد برای امام حسین (ع) مجلس روضه برگزار می‌کرد و در این دهه بیش از ۳۰۰ گوسفند قربانی می‌کرد.

رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار در ادامه با ذکر خاطره شفای طیب، یادآور شد: طیب که در یکی از درگیری‌ها به شدت از ناحیه طحال مجروح و در حالت کما به بیمارستان انتقال یافت، درحالیکه اطبا از او قطع امید کرده بودند در عالم رؤیا امام حسین (ع) به دیدارش می‌رود و از او می‌خواهد برود هرچه زودتر تکیه را آماده کند و طیب شفا می‌گیرد.

وی افزود: طیب که خودش را نوکر امام حسین (ع) می‌دانست وقتی امام خمینی نیاز به کمک و حمایت داشت در روز عاشورا با هیات عزاداری خود وارد میدان ارگ که در محاصر ماموران طاغوت بود می‌شود و علیه طاغوت شعار می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب ادامه داد: بعد از دستگیری و زندانی شدن طیب برای آزادی او شرط می‌گذارند که اگر بگوید امام از انگلستان پول گرفته و به او داده است آزاد خواهد شد، اما طیب با «نه» گفتن به این درخواست به اندازه‌ای شکنجه می‌شود که ۶۰ کیلو وزن کم می‌کند و امام خمینی در قبال «نه» طیب می‌فرماید، حاضرم همه عبادت‌های خود را در قبال یک کلمه «نه» طیب بدهم./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات