۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۶۲۰۳۹۹
آیت الله رمضانی تشریح کرد؛

گزارشی از عملکرد مجمع جهانی اهل بیت

گزارشی از عملکرد مجمع جهانی اهل بیت
آیت الله رمضانی از مجمع جهانی اهل بیت(ع) به عنوان واسط بین مرجعیت شیعه و پیروان اهل بیت در سراسر دنیا یاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا رمضانی رییس مجمع جهانی اهل بیت با حضور در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات مجمع جهانی اهل بیت(ع) از این مجمع به عنوان رابط و واسط بین مرجعیت شیعه و پیروان مکتب اهل بیت(ع) در سرتاسر دنیا یاد کرد.

وی با بیان این که مجمع جهانی اهل بیت با پیروان مکتب اهل بیت در 144 کشور ارتباط دارد، گفت: این مجمع در 80 کشور دنیا نمایندگی دارد؛ همچنین با 700 شخصیت فرهیخته که جزو عالمان شیعه هستند ارتباط و تعامل داریم.

آیت الله رمضانی همچنین از ارتباط مجمع جهانی اهل بیت(ع) با 110 تشکل فرهنگی مردم نهاد در دیگر کشورهای جهان و نیز همکاری و تعامل با شش هزار و 500 مبلغ در دنیا خبر داد.

وی همچنین از چاپ بیش از دو هزار عنوان کتاب به 58 زبان و نیز ترجمه بیش از دو هزار و 600 جلد کتاب و توزیع پنج میلیون کتاب در کشورهای مختلف جهان خبر داد.

رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین به دانشنامه گفتمان اهل بیت(ع) در فضای مجازی اشاره و اعلام کرد که این دانشنامه در سال گذشته بیش از 71 میلیون بازدید کننده داشته و تاکنون 22 هزار مقاله در آن بارگزاری شده است.

وی همچنین خبر داد که خبرگزاری ابنا به 25 زبان دنیا مشغول فعالیت است.

آیت الله رمضانی تاسیس اتحادیه بانوان پیرو اهل بیت(ع) را از دیگر اقدامات این مجمع ذکر و تصریح کرد: این اتحادیه تاکنون برنامه ها و اقدامات خوبی را دنبال کرده که جای توسعه و تقویت دارد.

وی همچنین در پایان هدف از دیدارهای خود با مراجع تقلید را بهره گیری از نصایح و فرمایشات آنان در بدو پذیرش مسؤولیت مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوان کرد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات