۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۲۰۸۸۴
مدیر مدرسه علمیه صالحیه:

نقش طلاب خواهر در عرصه های مختلف جامعه انکارناپذیر است

نقش طلاب خواهر در عرصه های مختلف جامعه انکارناپذیر است
رنگرز گفت: نقش طلاب خواهر در عرصه های مختلف جامعه انکارناپذیر است و تاثیر بسزایی در تربیت نسل آینده دارند.

سرکار خانم فاضله، نرگس رنگرز مدیر مدرسه علمیه صالحیه، امروز در حاشیه مراسم آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه استان تهران که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به طلاب پذیرفته شده و جدیدالورود حوزه های علمیه، گفت: طلابی که وارد حوزه می‌شوند باید بدانند سرباز منتخب امام زمان(عج) هستند.

وی افزود: پس طلاب جدیدالورود باید با عشق، علاقه و شوق به تحصیل علوم دینی اهتمام بورزند و با اخلاص تنها رضایت حضرت را کسب کنند.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه مباحثه، تحقیق و پژوهش را از سنت ها و آداب طلبگی دانست و ابراز کرد: مباحثه دروس جزء وظایف طلاب است که باید به آن اهمیت دهند، زیرا از این طریق مسیر تبلیغ و تهذیب و تربیت دینی در جامعه شکل خواهد گرفت که اصلی ترین هدف جامعه حوزوی و طلاب تحقق همین مهم است.

رنگرز مهمترین رسالت طلاب را در مسیر طلبگی تبلیغ بیان کرد و گفت: طلاب باید رسالت طلبگی خود را از اقوام و نزدیکان شروع کنند و سپس با حضور در جامعه معارف دین را برای مردم تبیین کنند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب در امر تبلیغ باید نیاز مخاطبان را مورد توجه قرار دهند، بیان کرد: طلاب باید بدانند رسالت طلبگی تنها مختص به یک زمان و مکان خاص نمی شود زمانی که یک طلبه در مسیر طلبگی گام بر می دارد باید در ایفای نقش طلبگی که همان تبلیغ است استمرار و ثبات قدم داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه با تاکید بر اینکه طلاب باید انقلابی باشند و اجازه ندهند امر تبلیغ کمرنگ شود، گفت: بنابراین تبلیغ و فعالیت های اجتماعی دو رسالت خطیری است که طلاب برعهده دارند.

رنگرز با استناد به کلام رهبری مبنی بر اینکه حوزه های علمیه خواهران پدیده مبارکی است، خاطر نشان کرد: نقش طلاب خواهر در عرصه های مختلف جامعه انکارناپذیر است و تاثیر بسزایی در تربیت نسل آینده دارند./813/ت210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات