۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۶۲۰۹۰۵
سخنران حرم مطهر رضوی:

انسان های دین مدار مبلغ دین هستند

انسان های دین مدار مبلغ دین هستند
حجت الاسلام وحیدی گفت: داشتن باورهای دینی مستحکم، پایبندی و عمل به دستورات دین و تبلیغ دین از ویژگی های انسان های دین مدار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام وحیدی، سخنران حرم مطهر رضوی عصر امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه ثامن الحجج(ع) به ویژگی های انسان های دین مدار اشاره کرد.

وی با بیان اینکه داشتن باورهای دینی مستحکم از ویژگی های انسان های دین مدار است، گفت: اگر باورهای دینی کسی مستحکم نباشد و فرد به جای دین مداری، دین شعار باشد با مواجهه شدن با شبهات به ویژه در فضای مجازی ممکن است دین خود را از دست بدهد.

حجت الاسلام وحیدی افزود: خواندن و دیدن شبهات برای کسانی که توان تشخیص بین حق و باطل را دارد واجب است تا به این شبهات پاسخ دهد اما کسی که اطلاعات کافی ندارند و نیز قدرت تشخیص حق و باطل را ندارند به ویژه جوانان باید مراقب باشند چون شبهات بسیار نزدیک با حق بیان می شود و اگر با این شبهات در فضای مجازی مواجه شدید و تحقیق کنید، دین می ماند اما اگر تحقیق نشود، هر چه قدر شبهه بیشتر شود، خطر سقوط دین نیز بیشتر می شود.

کارشناس مذهبی پایبندی و عمل به دستورات دین در زندگی را از دیگر ویژگی های انسان های دین مدار بیان و ابراز کرد: برخی در عمل به دین به صورت گزینشی عمل کرده و آن چه که به نفع وی نباشد، عمل نمی کند که این ها دین شعار هستند اما دین مدار واقعی برای عمل به دین هزینه می کند و حاضر نیستند خود را به گناه و معصیت آلوده کنند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که فرمود:«کسانی که در راه دین شهید می شوند، خداوند گناه این ها را به رخ آن ها نمی کشد.»، گفت: توبه گناه را پاک می کند اما لک گناه می ماند و تنها شهادت در راه خدا گناه را کامل پاک می کند بنابراین انسان های دین مدار مراقب است تا خود را مرتکب به گناه نکنند چون بنا به فرمایش امیرالمومنین(ع) این که گناه نکنیم خیلی راحتر است تا این که گناه کنیم و بخواهیم آن را پاک کنیم.

حجت الاسلام وحیدی تبلیغ دین را از دیگر خصوصیات انسان های دین مدار دانست و تصریح کرد: هر کسی به دین عمل می کند باید مبلغ دین نیز باشد، هر عمل خیری که انجام می دهید باید آشکارا باشد تا تبلیغی برای دین باشد چون شیعه با توجه به معنی اصطلاحی آن باید پخش کننده و مروج دین باشد.

سخنران حرم مطهر رضوی ادامه داد: ما شیعیان باید انگیزه فراوان در نشر دین و مذهب داشته باشیم و امام رضا(ع) در مورد تبلیغ دین فرمود: «رحمت خداوند شامل کسانی می شود که سخنان ما را به خوبی یاد بگیرند و به دیگران بیاموزند.»

وی به کسانی که تمکن مالی دارند پیشنهاد ترتیب دادن جلساتی را جهت تبلیغ دین و پاسخگویی به شبهات داد و گفت: کسانی که مال و ثروتی دارند جلساتی را در منزل ترتیب داده و با دعوت از علما به شبهات جوانان پاسخ داده و مبلغ دین باشند چون کسی که دین مدار است باید انگیزه تبلغ دین داشته باشد چنانچه که امام حسین(ع) در راه تبلیغ دین تا پای جان ایستاد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات