۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۲۰۹۸۰
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

پویایی و بالندگی حوزه نیازمند توجه جدی به اخلاق و معنویت است

پویایی و بالندگی حوزه نیازمند توجه جدی به اخلاق و معنویت است
حجت الاسلام طبرسی، پویایی و بالندگی حوزه در عرصه‌های مختلف را نیازمند توجه جدی به اخلاق و معنویت دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری، روحانیت را پیشگام در دعوت جامعه به سوی اخلاق و معنویت دانست و گفت: حوزویان باید در اخلاق و عمل به احکام دینی پیشگام باشند.
 
وی با بیان این که انتظار جامعه از روحانیت در عمل به مسائل اخلاقی در مقایسه با سایر اقشار بسیار بیشتر است، افزود: اگر خدای ناکرده خطا و اشتباهی از سوی طلبه‌ای سر بزند به طور حتم در مقایسه با سایر افراد جامعه بیشتر جلوه می‌کند.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در طول تاریه کانون تربیت و پرورش عالمان بزرگ دینی بوده است، بیان داشت: طلاب جوان حوزه‌های علمیه باید در زهد، تقوا و معنویت الگوی عملی جامعه باشند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، رسالت امروز حوزه‌های علمیه را پرورش طلابی مهذب و نخبه دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارتقای سطح معنوی طلاب و همچنین تقویت اخلاق دینی در میان حوزویان امری ضروری و به عنوان راهبرد اصلی فعالیت‌های حوزه قرار دارد.
 
وی با بیان این که امروز محور اصلی فعالیت‌های حوزه اخلاق و معنویت است، بیان داشت: تربیت و پرورش طلبه مهذب چشم انداز اصلی برنامه‌های حوزه است.
 
حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود به تشکیل شورای تهذیب در سطح مدارس علمیه اشاره کرد و آن را ظرفیتی مهم در جهت تقویت برنامه‌های اخلاقی و تربیی در حوزه دانست و گفت: این شورا بازوی توانمند مدارس علمیه در جهت رشد اخلاق و تربیت در مدارس است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که پویایی و بالندگی حوزه در عرصه‌های مختلف را نیازمند توجه جدی به اخلاق و معنویت دانست و تصریح کرد: توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی، آینده حوزه را تضمین خواهد کرد.
 
وی با بیان این که آموزه های اخلاقی در نظام تربیتی اسلام بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است، گفت: حوزه و اخلاق وابسه به یکدیگر هستند و جدایی این دو اصل مهم موجب عدم پیشرفت در این مرکز مهم علمی خواهد شد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات