۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۶۲۱۴۷۱
سرتیپ فراهانیان:

سکوت دشمنان در مقابل اقتدار نظامی ایران ثمره دوران دفاع مقدس است

سکوت دشمنان در مقابل اقتدار نظامی ایران ثمره دوران دفاع مقدس است
سرتیپ فراهانیان با بیان اینکه عربستان از نظر قدرت نظامی بسیار ضعیف است، گفت: عقب نشینی و سکوت دشمنان در مقابل اقتدار نظامی ایران ثمره دوران دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرتیپ داوود فراهانیان رزمنده و جانباز 8 سال دوران دفاع مقدس، امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه حضرت ثامن الائمه(ع) که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: رزیم بعثی عراق پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کشور ایران حمله کرد.

وی با بیان اینکه در آن دوران دو جریان فکری در کشور وجود داشت که سابقه آن به قبل از پیروی انقلاب بر می گشت، ادامه داد: فعالیت های این دو جریان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر آشکار شد؛ یکی از آن دو، جریان روشنفکری بود این جریان اعتقاد داشت ایران باید با غرب سازش داشته باشد و جامعه جهانی را بپذیرد و با آنها زندگی کند.

سرتیپ فراهانیان اضافه کرد: بنی صدر جزء همین جریان روشنفکر بود که با عوام فریبی توانست افراد زیادی را به خود جذب کند و بعد از انتخابات ریاست جمهوری پرچم روشنفکری را بالا ببرد؛ از طرف دیگر جریان انقلابی وجود قرار داشت که هیچ عقیده ای به غرب نداشت و معتقد بود ایران می تواند تمدن اسلامی را احیا کند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه صدام با 12 لشکر و با حمایت 50 کشور به ایران حمله کرد، گفت: صدام از همان ابتدای حمله 5 استان ایران را درگیر جنگ کرد؛ استراتژی بنی صدر بر اساس این شعار بود «زمین بده، زمان بگیر» در حالی که استراتژی رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده امام مبتنی بر محرک بود.

وی ادامه داد: بعد از رفتن بنی صدر منافقان با جنگ مسلحانه اقدام به ترور مسؤولان و شخصیت های کشوری و لشکری کردند که آمار آن به 17 هزار شهید می رسد؛ حال از یک طرف جنگ از طرف دیگر حمله منافقان به راحتی می توان اوضاع و شرایط آن دوران را در ذهن ترسیم کرد.

سرتیپ فراهانیان اضافه کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب به عنوان رییس جمهور انتخاب شدند بین این دو جریان وحدت ایجاد شد و در جبهه های نبرد پیروزی پشت پیروزی نصیب کشور ایران می شد. به حدی این پیروزی ها زیاد بود که صدام مجبور به عقب نشی شد و در مرزهای کشورش متوقف ماند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه در تاریخ ایران قهرمانان و اسطوره های فراوانی وجود دارد که برخی از آنان خیالی هستند، گفت: اما اسطورها و قهرمانان دوران دفاع مقدس قهرمانان بی نظیری بودند که شخصیت بسیاری از آنان همچنان گمنام است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش کنونی کشور مرهون خون شهدا است، ابراز کرد: ما باید قدر این امنیت را بدانیم، امروز بسیاری از کشورهای منطقه در آتش فتنه می سوزند. امروز همه دشمنی دشمنان به خاطر اعتقاد ملت ایران به استقلال، آزادی و استکبار ستیزی است.

سرتیپ فراهانیان ادامه داد: امروز در داخل برخی روشنفکران غربی معتقد هستند ما باید با جامعه جهانی یکی شویم در حالی که غرب اصلا نمی خواهد انقلاب اسلامی وجود داشته باشد. وابستگی به غرب نتیجه ای جز سرنوشت عربستان سعودی ندارد امروز همین عربستان سعودی لشکری ندارد که از خود دفاع کند و امنیتش وابسته به بیرون از کشور است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: اینکه امروز عربستان با چند موشک اقتصادش در معرض خطر قرار می گیرد نشانه ضعیف او است و اینکه ایران پهپاد آمریکا را می زند و کسی نمی تواند به جمهوری اسلامی ایران چیزی بگوید ثمره 8 سال دفاع مقدس است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات