۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۲۱۵۰۰

گردهمایی بزرگان مسلمان روسیه با حضور مقامات ایران

گردهمایی بزرگان مسلمان روسیه با حضور مقامات ایران
هفتمین گردهمایی بین المللی مسلمانان در روسیه با حضور آیت‌الله محمدعلی تسخیری و ابوذر ابراهیمی‌ ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مسکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، گردهمایی در مسجد جامع مسکو با حضور بیش از ۵۰۰ تن از علماء و شخصیت‌های برجسته مذهبی از ۴۲ کشور اسلامی برگزار شد.

این گردهمایی به دعوت راویل عین‌الدین، مفتی اعظم و رییس اداره مسلمانان روسیه و در یکصد و پانزدهمین سال ساخت مسجد جامع پایتخت روسیه برگزار شد.

گفتنی است، آیت‌الله تسخیری و ابراهیمی‌ترکمان در همایش بین‌المللی «اسلام در جهان فراگیر» که با حضور مسئولان و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، شرکت و درباره راه‌های وحدت و یکپارچگی مسلمانان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام سخنرانی کرد.

با توجه به اهمیت روابط فرهنگی در توسعه مناسبات کشورها و ضرورت شناخت علمی و طراحی برنامه‌های سودمند فرهنگی، باغ موزه تولستوی، کتابخانه دولتی روسیه و رایزنی فرهنگی ایران در فدراسیون روسیه، اولین دور گفت‌وگوی فرهنگی ایران و روسیه را با مشارکت، نهادهای علمی و تحقیقاتی دو کشور، اصحاب فرهنگ هنر و علم و حضور هیأت‌های عالی رتبه با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برگزار می‌کنند.

به گزارش ایرنا، در این نشست علاوه بر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس شورای عالی ادیان، محمدعلی ربانی، رییس مرکز مطالعات راهبردی و روابط فرهنگی این سازمان، دیگر افراد و اساتید به ارایه مقالات خود خواهند پرداخت./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات