۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۲۱۸۸۴

جزئیات چگونگی حضور سربازان مشمول خدمت‌ برای شرکت در پیاده‌روی اربعین

جزئیات چگونگی حضور سربازان مشمول خدمت‌ برای شرکت در پیاده‌روی اربعین
رئیس پلیس نظام وظیفه عمومی کرمانشاه گفت: تمام سربازان مشمول خدمت وظیفه سربازی با موافقت فرمانده مربوطه اقدامات لازم را برای پیاده‌روی اربعین انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا، علی‌اشرف نجفی در نشست خبری به طرح خوشایندسازی خدمت مقدس سربازی اشاره کرد و اظهار داشت: اقداماتی همچون افزایش حقوق و مزایا سربازان وظیفه، توزیع و اختصاص سربازان متاهل به سکونت همسر و پیگیری جهت بهره‌مندی سربازان از خدمات شهری در راستای فرهنگ سازی و خوشایندسازی خدمت مقدس سربازی تاکنون انجام شده است.

وی به توجه تغذیه و بهداشت محیط سربازان در راستای طرح خوشایندسازی اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، مسابقات قرآنی، برنامه رادیو جوان سرباز در رادیو جوان، توجه به سربازان نخبه، پژوهشگر، مخترع و هیئت علمی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای طرح خوشایندسازی است.

رئیس پلیس نظام وظیفه عمومی کرمانشاه به اهمیت و نقش سربازان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سربازان میهن اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس دوشادوش نیروهای مسلح در صف مقدم دفاع از کیان مملکت خدمت‌رسانی می‌کردند.

نجفی با اشاره به ضرورت توجه به سربازان در جامعه و ارج نهادن به این قشر ایثارگر خاطرنشان کرد: نقش سربازان در تامین امنیت و دفاع از مرزهای کشور بسیار مهم و جایگاه خاصی دارد و سربازان در همیاری و کمک در بحرانها و بلایای طبیعی حضور دارند.

رئیس پلیس نظام وظیفه عمومی کرمانشاه به مراحل خروج اینترنتی اربعین اشاره و بیان کرد: براساس تدابیر سازمان وظیفه عمومی ناجا و خدمترسانی بهتر به زائران سرور سالار شهیدان در مراسم اربعین حسینی از تاریخ هفتم مهرماه امسال تا دهم آبان ماه دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، متعهدین خدمت، دارندگان برگ اعزام به خدمت و فاقد غیبت، فارغ التحصیلان در مهلت معرفی یکساله با مراجعه به سایت epolice.ir قسمت خدمات اینترنتی وظیفه عمومی نسبت به درخواست خروج اقدام کنند.

نجفی افزود: دارندگان معافیت‌های موقت کفالت و پزشکی و آن دسته از مشمولانی که در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت نام کردند و بیش از 50 درصد وجوه جریمه را واریز ‌کرده‌اند نیز می‌توانند با مراجعه به سایت epolice.ir قسمت خدمات اینترنتی وظیفه عمومی نسبت به درخواست خروج اقدام و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

وی به مراحل خروج اشاره کرد و گفت: دریافت کد سخا از پلیس به علاوه ده، مراجعه به سایت epolice.ir، در نظر گرفتن بازه زمانی خروج از کشور جهت اربعین و تکمیل مشخصات در سایت باید توسط زائران اربعین انجام بگیرد.

رئیس پلیس نظام وظیفه عمومی کرمانشاه با اشاره به اینکه از خروج مشمولان غایب در مرز خسروی به‌طور جدی ممانعت بعمل می‌آید عنوان کرد: تمهیدات لازمی در مرز اتخاد شده و افرادی که دارای شرایط لازم نیستند از مرز خارج نمی‌شوند.

نجفی با اشاره به اینکه سربازان حین خدمت با موافقت فرمانده مربوطه و رعایت تشریفات قانونی از طریق معاونت نیروی انسانی اقدامات لازم برای خروج آنها انجام می‌شود خاطرنشان کرد: افرادی که از مرز خارج می‌شوند باید تمهیدات لازم را در بازه زمانی اعلام شده در نظر بگیرند.

وی به تشدید برخورد با مشمولان اشاره کرد و گفت: برابر با تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی جهت اجرایی کردن بهتر ماده 58 مکرر قانون در خصوص مشمولان غایب در نظر است با توجه به تشکیل قرارگاه احضار و اعزام در آینده نزدیک به‌طور جدی‌تر در سطح وسیعی با این گونه افراد برخورد قانونی می‌شود.

رئیس پلیس نظام وظیفه عمومی کرمانشاه تأکید کرد: تمام افراد غایب نسبت به معرفی خود به وظیفه عمومی جهت مشخص شدن وضعیت خدمتی اقدام کنند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات