۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۶۲۲۱۰۷
کوهی رستمی خبر داد؛

عضویت ۵ درصد مردم شهرستان بهبهان در کتابخانه‌های عمومی

عضویت ۵ درصد مردم شهرستان بهبهان در کتابخانه‌های عمومی
کوهی رستمی با بیان اینکه در کتابخانه‌های عمومی بهبهان ۹ هزار و ۸۵۴ نفر عضو هستند، گفت: این تعداد ۵ درصد جمعیت شهرستان هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بهبهان با بیان اینکه کتاب فرآورده‌ای فرهنگی است، اظهار داشت: اگر قرار است فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه‌ای ساخته شود باید دید صنعت نشر و تولید محتوا تا صنعت فروش و واسپاری محتوا (کتابخانه ها) در کجای صنعت فرهنگ آن جامعه جای دارند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه کتابخانه‌ها به عنوان مکان ترویج رسانه کتاب و بخشی از چرخه تحویل محتوا در جامعه هستند، عنوان داشت: کتابخانه‌های عمومی نقش خود را در تولید فرهنگ کتابخوانی پررنگ‌تر و خود را به عنوان بخش جدایی ناپذیر صنعت فرهنگ کشور تبدیل کنند که در غیر این صورت فرهنگ کتابخوانی هرگز در جامعه به شکل ایده آلی رشد نخواهد کرد.

این مقام مسؤول بیان داشت: افزایش سرانه مطالعه با ترویج کتابخوانی و از طریق اجرای برنامه‌های فرهنگی سازنده و مداوم به ویژه در حوزه کودک باید جزو برنامه ریزی‌های کلان کتابخانه‌های عمومی باشد.

کوهی رستمی با اشاره به اینکه شهرستان بهبهان برخوردار از ۱۳ باب کتابخانه عمومی است، خاطرنشان کرد: به ازای هر ۲۵ هزار نفر جمعیت شهرستان بهبهان  ۲ باب کتابخانه عمومی در این شهرستان وجود دارد؛ از سوی دیگر ۷ هزارو ۳۵۶ مترمربع زیربنای کتابخانه‌های شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۲۷ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان بهبهان موجود است، گفت: به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت ۱۲۶ جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی  شهرستان موجود است، از سوی دیگر اعضای کتابخانه‌های عمومی بهبهان ۹ هزارو ۸۵۴ نفر هستند؛ به عبارتی دیگر تنها ۵ درصد جمعیت شهرستان عضو کتابخانه‌ها می‌باشند./۹۴۵۶/د102/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات