۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۶۲۲۱۴۴
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

گرفتاری ها و مشکلات زندگی نتیجه رعایت نکردن ادب است

گرفتاری ها و مشکلات زندگی نتیجه رعایت نکردن ادب است
سخنران حرم مطهر رضوی گرفتاری ها و مشکلات در زندگی را نتیجه رعایت نکردن ادب دانست و گفت: سطح ادب در جامعه ما زیبنده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی بر ضرورت توجه به فتنه های آخرالزمان تأکید کرد و گفت: در آخر الزمان باید مراقب فریب خوردن از طریق حرف های خوب باشیم.

وی با اشاره به رشد فکری بشر در آخرالزمان، اظهار کرد: در آخر الزمان با توجه به رشد فکر و اندیشه بشر کسی نمی تواند به سادگی حرف غلط بزند چون فهم و شعور انسان ها بالا رفته است و اگر کسی بخواهد انسان ها را فریب دهد باید با حرف های خوب فریب دهد و انسان با این حرف های خوب راه را گم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان محبت را از جمله حرف های خوبی دانست که ممکن است موجب انحراف انسان شود و ابراز کرد: محبت یکی از حرف های خوبی است که باید مراقب باشیم تا فریب نخوریم، محبت خوب است اما با محبت سرها بریده شده و فریب های فراوانی صورت گرفته است.

سخنران حرم مطهر رضوی ادب را مقدم بر محبت بیان و اظهار کرد: محبت خیلی ها را فریب می دهد و حتی محبت نسبت به اولیای خدا و خداوند ممکن است موجب فریب انسان شود اما ادب دارای ارزشی بسیار بالاتر از محبت است حتی ارزش ادب از محبت خداوند و اهل بیت بالاتر است.

وی افزود: ادب یعنی مقرراتی و از سر تکلیف عمل کردن بنابراین آداب را یاد گرفته و در ارتباط با خداوند، اولیای خدا، دیگران و خانواده خود ادب داشته باشیم، در سوره حجرات نسبت به پیامبر اکرم ادب به ما توصیه شده است همچنین نماز ابراز عاشقی داشتن به خداوند نیست بلکه نماز رعایت ادب نسبت به پروردگار است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادب را مقدم بر اخلاق بیان و اظهار کرد: در دین ما از اخلاق مهمتر ادب است و در روایات منظور از خلق و اخلاق، ادب بوده است و بعدها علمی به نام اخلاق درست شد.

استاد حوزه و دانشگاه گرفتاری ها و مشکلات در زندگی را نتیجه رعایت نکردن ادب دانست و گفت: سطح ادب در جامعه ما زیبنده نیست صدا و سیما، حوزه های علمیه، مساجد و مدارس مسؤول هستند تا سطح ادب را در جامعه گسترش دهند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات