۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۲۲۱۸۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

اربعین حسینی، نمایش اقتدار امت اسلامی است

اربعین حسینی، نمایش اقتدار امت اسلامی است
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، از این اجتماع عظیم به عنوان نمایش اقتدار امت اسلامی در برابر توطئه دشمنان یاد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع تعدادی از روحانیان شهرستان بابل با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، از این اجتماع عظیم به عنوان نمایش اقتدار امت اسلامی در برابر توطئه دشمنان یاد کرد.
 
وی با بیان این که امروز اجتماع اربعین حسینی به نمایش عزت و اقتدار حسینی در جهان تبدیل شده است، افزود: عظمتی که امروز در سایه اجتماع اربعین حسینی به دست آمده در سایه توطئه ها و دشمنی های آشکار بدخواهان دین و اهل بیت(ع) بوده است.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) در طول سال های اخیر برای جلوگیری از شکل گیری چنین اجتماع عظیمی بسیج شدند، گفت: اما حقانیت حسینی مانع تحقق اهداف شوم آنها شد و امروز اربعین حسینی با عظمت تر از هر زمان دیگری برگزار می شود.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دشمن از حضور میلیونی ملت های آزادی خواه جهان در پیاده روی اربعین به شدت هراسان است، بیان داشت: ندای حقانیت قیام امام حسین(ع) با برگزاری چنین اجتماع عظیمی بیشتر در جهان گسترش پیدا می کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هر سال شاهد برگزاری باشکوه تر مراسم اربعین حسینی هستیم، خاطرنشان کرد: این شکوه و عظمت موجب ذلت و خواری دشمنان و بدخواهان اسلام و اهل بیت(ع) است.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که مراسم عظیم اربعین حسینی تنها متعلق به شیعیان نیست و هر ساله شاهد حضور زائرانی از سراسر جهان هستیم، تصریح کرد: این حضور افراد غیر مسلمان در این مراسم باشکوه نشان دهنده جهانی شدن فرهنگ عاشورا است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که محرم و صفر فرصت مغتنمی برای تبیین صحیح معارف عاشورایی در جامعه امروز است، بیان داشت: تلاش و مجاهدت علمی و تبلیغی علما و روحانیت در طول تاریخ موجب نشر و گسترش فرهنگ حسینی در جامعه شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که منبر و خطابه اثرگذارترین شیوه تبلیغ دین در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: علیرغم این که برخی ها این شیوه تبلیغ را منسوخ شده می دانند، اما هیچ ابزاری کارآمد تر از منبر و خطابه روحانیت در تبلیغ دین نیست./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات