۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۶۲۲۳۴۳
رییس ستاد مرکزی اعتکاف خبرداد؛

ارسال 2144 اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره علمی هنری اعتکاف

ارسال 2144 اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره علمی هنری اعتکاف
حجت الاسلام تکیه ای با اشاره به استقبال خوب علاقه مندان داخلی و خارجی از جشنواره بین المللی علمی هنری اعتکاف از ارسال 2144 اثر در دوره پیشین این جشنواره خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری ششمین جشنواره جامع بین المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف امروز در ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

حجت الاسلام سیدعلیرضا تکیه ای رییس ستاد مرکزی اعتکاف در این نشست ضمن تسلیت فرارسیدن ماه صفر و ایام غم بار اسارت خاندان رسالت اظهار داشت: این که می‌ گویند صفر ماه نحسی است این نحوست بعد از آن دوران اسارت وجود آمد چراکه یزیدیان و شامیان به بدترین شیوه با کاروان اهل بیت برخورد کردند.

حجت الاسلام تکیه ای با اشاره به ارزش و اهمیت موضوع اعتکاف عنوان کرد: اعتکاف موضوعی است که در قرآن کریم مطرح شده و به حضرت ابراهیم نیز به احیای آن دستور داده است و فرهنگی غنی را در دل خود جای داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعلام فراخوان جشنواره ششم اعتکاف افزود: در اثر گستره موضوع اعتکاف ستاد مرکزی اعتکاف برای برگزاری جشنواره ها برانگیخته شد که از جشنواره سوم تا پنجم به صورت بین المللی شکل گرفته است بنابراین ما یک بستر مراسم اعتکاف داریم که در ماه رجب است، ولی سخن امروز فراخوان ششمین جشنواره علمی و ادبی و هنری اعتکاف است.

این استاد حوزه با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: اعتلای روحیه و فرهنگ دینی و آسیب زدایی از سنت نبوی اعتکاف، احیای سنت های صحیح اسلامی با الگوگیری از سنت اعتکاف و استفاده از نورانیت اعتکاف برای شکل گیری شبکه معنوی در کشور از جمله این اهداف است.

رییس ستاد مرکزی اعتکاف ابراز داشت: در مجموعه این پنج جشنواره تا به امروز 21 اثر علمی و ادبی و هنری تدوین شده که  این میزان خروجی یا داخلی جشنواره یا خروجی و درخواست ما از بزرگان برای دست به قلم شدن است که از جمله مورد دوم می‌ توانیم به کتاب «بر بال اعتکاف» به قلم حضرت آیت الله جوادی‌آملی اشاره کنیم.

وی تصریح کرد: در آخرین جشنواره که در جوار امام رضا(ع) برگزار شد سه کتاب در سه بخش علمی، هنری و ادبی با عنوان «در خلوت حضور» به دست آمد.

حجت الاسلام تکیه ای با بیان این که از 79 ملیت اثر به دوره پنجم این جشنواره رسیده است، گفت: جامعه المصطفی العالمیه، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مؤسسه آل البیت، مجمع تقریب مذاهب اسلامی و مرکز ارتباطات اسلامی دفتر رهبر معظم انقلاب در این راستا یعنی عرصه بین الملل خدمت رسانی می‌ کنند.

وی یادآور شد: در فضای مجازی به دلیل دغدغه های رهبر معظم انقلاب توانستیم طرحی با مرکز فضای مجازی تدوین کنیم که به تصویب رسیده و روز گذشته هم در وزارت ارشاد برای تبلیغ این اثر حضور پیدا کردیم و همچنین توانستیم طرح تعیین روز ملی بلکه جهانی اعتکاف را در آینده تقدیم وزارت خانه کنیم تا در آینده روز اعتکاف را در تقویم های کشور داشته باشیم.

رییس ستاد مرکزی اعتکاف ابراز داشت: هر ساله نشست هایی با سران فرهنگی اعتکاف در سراسر کشور داریم که عزیزان در این نشست هم اندیشی و ایده پردازی می‌ کنند که سال گذشته بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب فورا موضوع جلسه را تغییر دادیم و تلاش کردیم در راستای بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به دستور صریح رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر ترویج معنویت با اعتکاف تصریح کرد: ما برنامه ریزی سالانه و میان مدت پنج ساله داشتیم اما تصمیم گرفتیم با این بیانیه برنامه ریزی چهل ساله داشته باشیم تا یک اقدام با افق چهل ساله برای ترویج معنویت با تابلوی اعتکاف رقم بزنیم.

حجت الاسلام تکیه ای با بیان این که میزان دریافتی این جشنواره خارج از حد تصور ما بود، گفت: فقط در جشنواره پنجم 2144 ارسال شد که از بین این ها مقالات 300 مقاله خارجی به سه زبان بوده و در نهایت تعدادی برگزیده شده است و این در حالی است که برای سفارش اثر از خارج جشنواره هیچ پرداختی نداریم./1330/ج

ارسال نظرات