۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۲۳۷۴۷
معاون حوزه علمیه مازندران:

محتوای انقلابی، شاخصه مهم حرکت عظیم اربعین حسینی است

محتوای انقلابی، شاخصه مهم حرکت عظیم اربعین حسینی است
حجت الاسلام تقی زاده گفت: بسیاری از دشمنان می‌خواهند حرکت عظیم اربعین حسینی را از محتوای انقلابی خالی کنند تا پیام حسینی انتقال پیدا نکند.
حجت الاسلام جواد تقی زاده، معاون حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به اجتماع عظیم اربعین حسینی، تمدن جهانی مهدوی را از اهداف برپایی تجمع جهانی اربعین دانست.
 
وی با بیان این که امروز انتظار فرج به منزله کنار نشستن و تماشا کردن نیست بلکه انتظار فرج با جهاد و مبارزه و اصلاح جامعه پیوند خورده است، افزود: حماسه عظیم اربعین حسینی زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است.
 
معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که راهپیمایی اربعین قدرت نمایی شیعه در تغییر سرنوشت و آینده دنیا است، خاطرنشان کرد: حضور گسترده عاشقان و دلدادگان حسینی به ویژه جوانان در این اجتماع عظیم بخش مهمی از مقدمات ظهور است.
 
حجت الاسلام تقی زاده، به رخ کشیدن و عظمت، قدرت و وحدت جهان اسلام را از ثمرات مهم اجتماع عظیم اربعین حسینی عنوان کرد و گفت: این حضور میلیونی بی نظیر موجب ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان و بدخواهان اسلام و اهل بیت (ع) شده است.
 
وی، پیاده روی اربعین حسینی را یک حرکت سیاسی الهی در دنیای امروز یاد کرد و افزود: حفظ محتوای انقلابی مراسم راهپیمایی اربعین یک امر بسیار لازم و ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که عزاداری حسینی ذاتاً یک عمل سیاسی است، ادامه داد: برخی جریان‌های انحرافی همواره تلاش کرده اند سیاست را از عزاداری سیدالشهدا بگیرند و آن را صرفاً به رفتاری عاطفی تبدیل کنند.
 
معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که مهم‌ترین آسیبی که متوجه راهپیمایی اربعین است سکولار شدن آن است، افزود: بسیاری از دشمنان می‌خواهند این حرکت را از محتوای انقلابی خالی کنند تا پیام حسینی انتقال پیدا نکند.
 
حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که امروز و سایه اجتماع عظیم اریعین حسینی، پیام قیام عاشورا به دنیا منتقل شده است، ادامه داد: دشمن از این اثرگذاری مراسم پیاده روی اربعین بر افکار و اذهان ملت‌های جهان بسیار هراسان است و می‌کوشد تا حضور مردم را در این حرکت عظیم کمرنگ کند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات