۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۲۴۰۷۲
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

ضرورت فرهنگ سازی رعایت حقوق معلولان در جامعه

ضرورت فرهنگ سازی رعایت حقوق معلولان در جامعه
نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت فرهنگ سازی در جامعه برای رعایت حقوق معلولان تأکید کرد و گفت: سازمان بهزیستی و دیگر ارگان ها باید انجام وظیفه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، ظهر امروز در دیدار مدیر کل بهزیستی و جمعی از نابینایان لرستان، به مناسبت روز عصای سفید، گفت: محدودیت جسمی مانع رشد و کمال انسان نیست و خداوند خلقت و آفرینش انسان را به گونه‌ای قرار داده است که وجود محدویت جسمانی مانع کمال انسان نشود.

وی با بیان اینکه اگر عضوی از اعضای بدن انسان دچار مشکل باشد، خداوند در این آفرینش جبران قرار می‌دهد، افزود: شخصی که نابیناست خداوند قدرت حافظه ‌ای به او می‌دهد که به دیگران نداده استو نشان از جبران است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به نقش آفرینی معلولین در زمینه های مختلف اظهار داشت: امروز شاهد نقش آفرینی معلولین در دانشگاه‎ها، حوزه‌های علمیه، مراکز فرهنگی و دینی هستیم.

وی بر ضرورت رعایت حقوق معلولان به‌ ویژه نابینایان تأکید کرد و ادامه داد: در این زمینه باید فرهنگ سازی شود و در این زمینه بهزیستی و ارگان‎های دیگر باید ایفای نقش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر اینکه مناسب‌سازی یکی از حقوق معلولین در جامعه است، اظهار داشت: باید زمینه لازم فراهم شود تا یک معلول در جامعه به ‌راحتی دسترسی به اتوبوس و تاکسی داشته باشد و بتواند تردد کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: وجود هفت هزار و 300 نابینا و کم‌بینا در استان مسؤولیت ما را سنگین می‌کند و موظف هستیم در خدمت به معلولین و توجه به حقوق آنان گام های مؤثری برداریم./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات