۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۲۴۱۹۴
حجت الاسلام موسوی:

اجتماع اربعین حسینی، نماد وحدت امت اسلامی است

اجتماع اربعین حسینی، نماد وحدت امت اسلامی است
امام جمعه محمود آباد گفت: کم توجهی رسانه‌های غربی به اجتماع عظیم اربعین حسینی نشان دهنده شکست سیاست‌های استکبار علیه امت اسلامی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی به این حرکت عظیم خودجوش و مردمی در سال‌های اخیر اشاره کرد و آن را نمایش اقتدار حسینی دانست.
 
وی با بیان این که میلیون‌ها انسان از سراسر جهان با پای پیاده مسیر نجف تا کربلا را به عشق امام حسین (ع) طی می‌کنند، افزود: هیچ قدرت مادی نمی‌تواند سی میلیون انسان را گرد هم جمع آورد و این تنها قدرت الهی است.
 
حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که پیاده روی اربعین حسینی به دنیا نشان داد که اگر همه قدرت‌های مادی جهان هم متحد شوند نمی‌توانند عزت و عظمت حسینی را کمرنگ کنند، ادامه داد: این حضور چند دهه میلیونی پاسخ محکمی بر توطئه‌ها و دشمنی‌ها علیه اسلام و اهل بیت (ع) بوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با ابزار تأسف از سکوت رسانه‌های غربی در برابر این عظمت اسلامی، خاطرنشان کرد: کم توجهی رسانه‌های غربی به این اجتماع عظیم نشان دهنده شکست سیاست‌های استکبار علیه امت اسلامی است.
 
امام جمعه محمود آباد، وحدت و همبستگی را تنها راه برون رفت امت اسلامی از مشکلات و بحران‌های امروز دانست و بیان داشت: کشور‌های اسلامی اگر با هم متحد شوند می‌توانند در برابر قدرت‌های پوشالی جهان به راحتی بیاستند و از حقوق حقه خود دفاع کنند.
 
حجت الاسلام موسوی، تفرقه و اختلاف را سیاست استعمار و استکبار در کشور‌های اسلامی دانست و افزود: آن‌ها با فتنه انگیزی و توطئه می‌کوشند مسلمانان را همواره مشغول نگه دارند تا بتوانند به اهداف خود در این کشور‌ها دست پیدا کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز دیگر وقت آن رسیده که سران کشور‌های اسلامی به خود بازگردند و مسیر وحدت و همبستگی را در پیش گیرند، گفت: تفرقه میان مسلمانان نتیجه‌ای جزء نفوذ و سلطه دشمنان علیه امت اسلامی نخواهد داشت.
 
امام جمعه محمود آباد با بیان این که امروز اجتماع اربعین حسینی به نمادی از وحدت و همبستگی شیعه و سنی تبدیل شده است، افزود: اگر چنین حرکت‌های عظیمی همواره مورد توجه مسلمانان جهان باشد به طور حتم بر دشمنان چیره خواهیم شد و به سلطه گری آن‌ها در منطقه پایان خواهیم داد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات