۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۶۲۵۱۲۹
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

از برکات معنوی دو ماه عزاداری برای اهل بیت حراست کنیم

از برکات معنوی دو ماه عزاداری برای اهل بیت حراست کنیم
استاد حوزه علمیه با تأکید بر مراقبت از دستاوردهای معنوی گفت: باید از برکات دو ماه عزاداری برای اهل بیت(ع) حراست کنیم و به زندگی خود تغییراتی بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری شام 28 صفر در که بیت آیت الله فقیهی برگزار شد، با بیان این که کسی که خدا را در زندگی داشته باشد غم نخواهد داشت، گفت: اگر به ایمان درست برسیم و خدا را بشناسیم مشکلات جامعه حل خواهد داشت.

وی افزود: برخی تصور می کنند کاری از دست خداوند متعال بر نمی آید و با خدایی سرکار دارند که شنوا و بینا نیست و علم ندارد در حالی که اگر انسان به باور قرآنی درباره خدا برسد متوجه عظمت حق تعالی خواهد شد و واقعا حسینی می شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که باید به جنبه های معنوی و خداشناسی عاشورا توجه داشته باشیم، اظهار داشت: باید از عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) درس خداشناسی بگیریم و تنها به شجاعت، فداکاری و ایثار امام حسین(ع) بسنده نکنیم، سیدالشهدا محو در معبود بودند.

وی ادامه داد: تبعیت محض از فرامین الهی از درس های مکتب سیدالشهدا(ع) است که باید آن را فرا بگیریم، اگر انسان بر خدا توکل داشته باشد دیگر نگران آینده و فردای خود نخواهد بود چرا که به خداوند متعال اطمینان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اگر انسان مازاد بر نیاز مال اندوزی کند انباردار دیگران خواهد بود، ابراز داشت: رسول گرامی اسلام(ص) با وجود این که سفیر الهی بودند و می توانستند همه چیز را در اختیار داشته باشند اما از خدا می خواستند که به اندازه کفاف در اختیارشان قرار داده شود.

وی عنوان کرد: متأسفانه افراد غالبا به داشته های خود راضی و قانع نیستند مگر این که نفس خود را درست تربیت کرده باشد، در روزهای پایانی ماه صفر قرار داریم و باید از برکات دو ماه عزاداری برای اهل بیت(ع) حراست کنیم و به زندگی خود تغییراتی بدهیم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر انسان می خواهد عزت داشته باشد باید گناه را ترک کند چرا که گناه انسان را در پیشگاه الهی خوار می کند و وقتی انسان از دیدگاه خدا بیفتد از دیدگاه مردم نیز خواهد افتاد؛ کسی که رضایت مردم را بر رضایت الهی مقدم بدارد ذلیل خواهد شد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
محمد قمین
ارسال نظرات