۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۲۵۲۸۱

برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در کردستان اعلام شد

برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در کردستان اعلام شد
رئیس بسیج دانش‌آموزی استان کردستان گفت: برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی شامل اعزام دانش‌آموزان به ارودی راهیان نور، دیدار با مقامات و برگزاری مسابقات مختلف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، اصغر عبدی‌فر در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی از 7 تا 13 آبان‌ماه جاری در استان پرداخت و اظهار داشت: 40 عنوان برنامه اصلی در طول هفته بسیج دانش‌آموزی در 930 واحد بسیج دانش‌آموزی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی شعار امسال بسیج دانش‌آموزی را دانش‌‌آموز انقلابی؛ مدرسه انقلابی عنوان کرد و افزود: سه‌شنبه هفتم آبان ماه نخستین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی با عنوان «دانش‌آموز بسیجی، اخلاق و پایداری» نام‌گذاری شده که نواختن زنگ ایثار و شهادت، قرائت بیانیه، سخنرانی فرمانده واحد در مراسم صبحگاهی مدارس متوسط اول و دوم از جمله برنامه‌های این روز است.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان کردستان تصریح کرد: هشتم آبان‌‌‌‌ماه با عنوان انتظار و عدالت خواهی نام‌گذاری شده و برنامه‌های یادواره شهدا و مانور پدافند غیر عامل در مدارس منتخب استان در این روز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نهم آبان‌ماه با عنوان دانش‌آموز بسیجی، شجاعت و آرمان‌خواهی نام‌گذاری شده و در این روز برنامههای پیروان و رهروان شهدای دانش‌آموز، کوهپیمایی دانش‌آموزان بسیجی، اعزام تعدادی دانش‌آموز به سومین دوره کنگره همفکری آینده‌سازان در مجلس، عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های دانش‌آموز شهدا برگزار می‌شود.

به گفته عبدی‌‌‌‌فر در 10 آبان‌‌‌‌ماه باعنوان "دانش‌‌‌‌آموزی بسیجی انتظار و عدالتخواهی" برنامه‌هایی همچون سخنرانی دانش‌آموزان قبل از خطبه‌های نماز جمعه و دیدار با ائمه جمعه و جماعت در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: 11 آبان‌‌‌‌ماه با عنوان دانش‌آموز بسیجی, بصیرت و ولایتمداری نام‌گذاری شده که اعزام 7 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور و نمایش رزمی فرهنگی، دیدار دانش‌آموزان منتخب با نماینده ولی فقیه در استان با حضور سردار رجبی و استاندار کردستان و تجلیل از دانش‌آموزان بسیجی پذیرفته‌‌‌‌‌شده در دانشگاه‌های خاص و نشست‌های روشنگری با موضوع استکبارستیزی از جمله برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های این روز است.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان کردستان بیان کرد: یکشنبه 12 آبان با عنوان دانش‌آموز بسیجی خلاقیت و نوآوری آغاز ثبت‌نام لیگ علمی و در 13 آبان‌‌‌‌‌ماه نیز با عنوان دانش‌‌آموز بسیجی مقاومت و استکبارستیزی با برنامه‌های حضور سازمان یافته دانش‌آموزان در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی دنبال و در کنار مراسم راهپیمایی 13 آبان مسابقه نقاشی با موضوع مرگ بر آمریکا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار محوری امسال استکبارستیزی مقاومت اسلامی سرآغاز فروپاشی آمریکاست، اضافه کرد: همچنین برنامه‌های دیگری همچون برگزاری مسابقات انشانویسی، نشریه‌دیواری، نشست‌های مختلف و نمایشگاه فعالان بسیج دانش‌آموزی در سطح مدارس برگزار می‌شود.

عبدی‌فر یادآور شد: اجلاسیه شهدای دانشآموزی در 12 آبان ماه در راستای برنامه‌های کنگره ملی 92 هزار شهید بسیجی و افتتاحیه یادواره 415 شهید دانش‌آموز نیز در استان برگزار می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات