۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۲۵۵۷۶
سردار جلالی:

در حوزه دفاعی «بازدارندگی نامتقارن» ایجاد کرده ایم

در حوزه دفاعی «بازدارندگی نامتقارن» ایجاد کرده ایم
رییس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه توانسته ایم نوعی بازدارندگی نامتقارن در حوزه دفاع تعریف کنیم، گفت: سازمان پدافند غیر عامل عنصر مکمل دفاعی کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی تهران با اشاره به سالروز تشکیل سازمان پدافند غیر عامل گفت: این سازمان عنصر مکمل دفاعی کشور است.

وی ادامه داد: این سازمان با دفاع غیر نظامی به عنوان مکمل دفاع نظامی همواره سایه تهدیدات را از سر مردم و بدنه اجرایی کشور دور کرده است.

سردار جلالی با بیان اینکه سازمان پدافند غیر عامل مطالبات رهبری را در بخش های مردمی و اجرایی کشور ساماندهی می کند، اظهار داشت: ما از سال 97 شاهد نوع جدیدی از تهدیدات ترکیبی دشمن بوده ایم که دشمن طی آن از همه مؤلفه های قدرت علیه ملت ایران به صورت ترکیبی استفاده می کند؛ این تهدیدات ترکیبی متشکل از شرارت های اقتصادی، امنیتی، سیاسی، سایبری و اجتماعی است.

رییس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه فناوری های نوین امکان استفاده همزمان از همه مؤلفه های قدرت را به دشمن می دهد، خاطرنشان کرد: فناوری های نو در محیط داخلی کشور ما و یا در سایر کشورها مسأله اختلاط تهدید و فرصت را شکل می دهد؛ در هم تنیدگی تهدید و فرصت در فناوری های نو مواجهه با دشمن را مشکل می کند.

وی به شرارت های سیاسی دشمن اشاره و بیان کرد: خروج از برجام، اتخاذ راهبرد فشار حداکثری مادون جنگ، نگه داشتن ایران در برجام با استفاده از حربه اروپا، ایجاد دو قطبی سازی میان مردم و حاکمیت، طراحی شبه جنگ برای نمایش قدرت و هراس افکنی در کشور و تسهیل ایجاد دو قطبی از حربه های سیاسی دشمن علیه ملت ایران در سال 97 بود.

سردار جلالی با اشاره به حربه های اقتصادی دشمن علیه کشور تأکید کرد: توسعه تحریم ها و بر هم زدن تعادل بازار ارز نیز از حربه های اقتصادی دشمن در سال 97 بوده است؛ تحریم سطحی از تهدید را تأمین می کند و اگر ما بتوانیم در مقابل آن مقاومت کنیم فرصت های بسیاری برای خود ایجاد کرده ایم.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه دشمن در لایه شبکه اجتماعی درصدد ایجاد درگیری میان مردم بود، ابراز کرد: اختلاط اعتراضات و اغتشاشات و ایجاد آشوب داخلی نیز از حربه های دشمن در شبکه های اجتماعی در سال 97 بود.

وی با تأکید بر اینکه جنگ زیرساختی سایبری نیز از حربه های دشمن علیه ملت ایران است، آمریکا را کوه آسیب های سایبری خواند و ابراز داشت: دشمنان رسماً اعلام کردند که ما به حوزه های مختلف کشور حمله زیرساختی سایبری داشته ایم؛ دشمن در این زمینه نتوانست کار به جایی ببرد.

سردار جلالی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مقابل تهدیدهای دشمن دو قطبی جنگ و صلح را کنار زده و استراتژی مقاومت فعال را انتخاب کرده اند، گفت: تبلور این استراتژی در عرصه نظامی و دفاعی همان اسقاط پهپاد متجاوز بود.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کاهش تدریجی تعهدات برجام را نیز از سایر بخش های استراتژی مقاومت فعال رهبر معظم انقلاب دانست و عنوان کرد: ما باید این استراتژی را به مردم نیز سرایت دهیم؛ به حق دانستن اعتراضات مردم و دستور رسیدگی به آنها و برخورد قاطع قوه قضاییه با فاسد و مفسد و فساد که ایجاد ثبات اقتصادی را در پی داشت نیز از بخش های دیگر استراتژی مقاومت فعال است.

وی با بیان اینکه محورهای استراتژی مقاومت فعال کشور مفید بوده و به اعتراف دشمنان، ما در این فازهای درگیری تحت هدایت های رهبری به موفقیت دست یافته ایم، گفت: امروز در موقعیت پسا پیروزی هستیم و باید آن را برای خود حفظ کنیم؛ امروز توانسته ایم نوعی بازدارندگی نامتقارن در حوزه دفاع تعریف کنیم، از این رو دشمن نمی تواند تهدید نظامی داشته باشد؛ ما باید در سایر بخش ها نیز بازدارندگی نامتقارن ایجاد کنیم.

سردار جلالی تأکید کرد: تداوم اطاعت از رهبری و استقامت بر اساس راهبرد مقاومت فعال، دشمن شناسی و نداشتن حسن ظن به دشمن، تقویت اقتصاد، ارتقای روحیه سلحشوری ملت و حفظ هم سویی و انسجام میان مردم، دولت و نیروهای مسلح پیروزی ما را تضمین می کند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات