۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۲۵۶۲۲

نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی تحلیلی نشر مطبوعات دینی در ایران» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی تحلیلی نشر مطبوعات دینی در ایران» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی تحلیلی نشر مطبوعات دینی در ایران» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی تحلیلی نشر مطبوعات دینی در ایران» اظهار داشت: بیش از پنج‌هزار سال از نشر کتاب می‌گذرد؛ ولی از تاریخ تأسیس نخستین نشریه به معنای امروزین آن، حدود پنج سده می‌گذرد؛ بنابراین مطبوعات نوعی خاص از مکتوبات هستند که با کارکرد و ویژگی خاص خود در سده‌های اخیر رواج یافته‌اند.

وی گفت: در باب آغاز مطبوعات در ایران، اغلب تأسیس نخستین نشریه در سال ۱۲۱۵ شمسی با نام کاغذ اخبار به دست میرزا صالح شیرازی (کازرونی) را مبدأ روزنامه‌نگاری در ایران قلمداد کرده‌اند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: برخی ورود واقعی مطبوعات در حیات سیاسی ـ اجتمـاعی ایـرانیان را با آغاز کار جریده وقایع اتفاقیه به دست امیر کبیر، چهارده سال پس از تأسیس کاغذ اخبار می‌دانند.

پهلوانی به معرفی کتاب «بررسی تحلیلی نشر مطبوعات دینی در ایران» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته حسین گودرزی است که در پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده و در انتشارات این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «بررسی تحلیلی نشر مطبوعات دینی در ایران» با ۳۲۴ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۴ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات