۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۲۵۷۶۵
امام جمعه اردبیل مطرح کرد؛

نقش کتاب و کتابخوانی در رفتارهای اجتماعی جامعه

نقش کتاب و کتابخوانی در رفتارهای اجتماعی جامعه
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بر لزوم راه اندازی کتابخانه‌های سیار در سطح استان اردبیل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید حسن عاملی در دیدار کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل که به‌مناست فرا رسیدن هفته کتاب در اردبیل برگزار شد اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین آحاد و اقشار مختلف مردم باید کتابخانه‌های سیار در سطح استان راه‌اندازی شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در استان، افزود: کتاب و کتابخوانی در ادبیات و رفتارهای اجتماعی مردم نقش مهمی دارد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: مساجد استان نیز از ظرفیت خوبی برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین جوانان و نوجوانان برخوردار هستند و باید از این ظرفیت نیز در استان استفاده کرد و در همین راستا آمادگی خود برای اختصاص بخشی از فضای طبقه دوم مصلای اردبیل برای راه‌اندازی سالن مطالعه را اعلام می‌کنیم.

آیت الله عاملی توسعه فضای کتابخانه‌های عمومی در سطح استان و به روز شدن منابع کتابخانه‌های عمومی را پا به پای تحولات علمی جهان حائز اهمیت دانست.

وی با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: علی‌رغم هزینه زیاد خانواده‌ها برای مصارف غیرضروری همانند دکوراسیون و تزئین خانه، باید برای خرید کتاب نیز هزینه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: کتاب‌های فاخر بسیاری از علمای استان نیازمند تحقیق و پژوهش است که مردم نیز باید با این کتاب‌های ارزشمند آشنا شوند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات