۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۶۲۶۱۶۲
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

بدحجابی دهن کجی به اسلام و قانون مصوب کشور است

بدحجابی دهن کجی به اسلام و قانون مصوب کشور است
آیت الله صدیقی گفت: کسانی که به اسم آزادی با بدحجابی دست به قانون شکنی می زنند در اصل به احکام الهی و به یک جامعه متمدن دهن کجی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان موجودی ضعیف و محاط به خطرهای جدی است.

وی این خطرات را درونی دانست و ادامه داد: انسان از خودش ضربه می خورد و از درون، خود را می سوزاند و دشمن بیرونی را بر خود مسلط می کند؛ خداوند براساس رحمتش به انسان ها نعمت عطا کرده و هرگز نعمات عطا کرده را پس نمی گیرد اما چون انسان خود قدر نعمت را نمی داند نعمت را به نغمت تبدیل می کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه انسان موجودی ضعیف است و مدام در معرض آسیب های جدی قرار دارد، ابراز کرد: می طلبد انسان نسبت به آسیب ها، خطرات و دشمنانش شناخت داشته باشد و برای خلاصی از این آفات و آسیب ها به خداوند پناه ببرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هیچ گناهی کوچک نیست، اظهار داشت: انسان نباید هیچ گناهی را کوچک بشمارد زیرا کوچک شمردن گناه سبب می شود آدمی گرفتار بلا و آفت شود؛ نخستین خطر کوچک شمردن گناه کفران نعمت است.

وی افزود: خداوند به انسان نعمت عطا کرد تا آدمی با اقتدار و عزت مسیر تکامل را طی کند بنابراین کسانی که به نعمات الهی بی توجه هستند به بلا و گناه مبتلا می شوند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه انسان هرگز نباید گناه و معصیتی را کوچک قلمداد کند، ادامه داد: نافرمانی خداوند کوچک نیست؛ انسان اگر گناه و معصیت را بزرگ ببیند از وحشت بزرگی آن توبه و استغفار کرده و در برابر خداوند سرتعظیم فرود می آورد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کوچک شمردن گناه را تضییع حقوق پروردگار دانست و گفت: انسان زمانی که به معصیتی مبتلا می شود نباید به کوچکی آن گناه نگاه کند بلکه باید به کسی که او را معصیت کرده توجه داشته باشد.

وی با استناد به روایات اهل بیت(ع)، بیان داشت: امام موسی ابن جعفر(ع) می فرمایند: طاعت، خدمت و کارهای خیر خودتان را زیاد نبینید زیرا انسان به هر میزان کار خیر انجام دهد در برابر خوبی خداوند ناچیز است همچنین گناه را قلیل نبینید زیرا اگر جمع شود زیاد می شود.

امام جمعه موقت تهران قانون شکنی را دهن کجی به حقوق انسان ها دانست و گفت: کسانی که به اسم آزادی با بدحجابی دست به قانون شکنی می زنند در اصل به احکام الهی و به یک جامعه متمدن دهن کجی می کنند این دسته افراد به قانون پایبند نیستند.

وی افزود: انسانی که در اداره خلاف قانون عمل می کند و در عزل‌ها، نصب‌ها، جذب‌ها و استخدام‌ها اهل قانون شکنی است نمی توان چنین فردی خود را در تراز انسان تحصیل کرده و با فضیلت ببیند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات