۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۲۷۰۵۴

تحرکات جدید ریاض برای نفوذ میان معترضین در عراق

تحرکات جدید ریاض برای نفوذ میان معترضین در عراق
در راستای تحرکات جدید ریاض در عراق، جریان های برانداز و رهبران سیاسی عراقی برای حضور در کنفرانسی پیرامون آینده برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، بعد از هفته ها سکوت، ریاض با دعوت از جمعی از سران حزب منحله بعث، جریان های برانداز و رهبران سیاسی عراقی برای حضور در کنفرانسی پیرامون آینده عراق، عملا تلاش خود را برای ورود به خط اعتراضات اجتماعی در این کشور آغاز کرده است.

رسانه های اردنی و عراقی در روزهای گذشته خبری مبنی بر دیدار سفیر عربستان سعودی با دختر دیکتاتور پیشین عراق که در حال حاضر از مهمترین سرکرده ها و نمادهای سیاسی حزب منحله بعث به شمار می رود، منتشر کرده اند.

طبق این گزارش، «خالد بن فیصل» سفیر عربستان سعودی در امان در ۵ نوامبرگذشته (۱۴ آبان ماه) در پایتخت اردن با «رغد صدام حسین» دیدار کرده و دعوتنامه ای برای حضور او در کنفرانسی پیرامون آینده عراق ارائه کرده است.

ادعا شده که این کنفرانس با حمایت آمریکا و سازمان ملل ماه آینده در ریاض با هدف برنامه ریزی برای ترسیم آینده سیاسی عراق در نتیجه اعتراضات کنونی این کشور برگزار می شود.

تاکنون آمریکا و نمایندگی سازمان ملل در عراق نسبت به این ادعا و کنفرانس مربوطه اعلام موضع رسمی نکرده اند.

همزمان برخی سایت های خبری عراق از جمله «خبرگزاری براثا» گفته اند که این کنفرانس تلاش تازه ریاض برای سوار شدن بر موج اعتراضات و برنامه ریزی برای نفوذ مجددش در صحنه تحولات داخلی عراق است.

فهرست مدعوین برای این کنفرانس نشان می دهد که اغلب آنها از سرکرده های حزب منحله بعث و جریان های برانداز و افراط گرا هستند و در بین آنها اسامی رهبران سیاسی برجسته ای مانند «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر و «نیچروان بارزانی» رییس فعلی اقلیم کردستان عراق به چشم می خورد./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات