۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۶۲۷۲۷۹
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سمنان:

وحدت حول محور اسلام ناب محمدی رمز رستگاری بشریت است

وحدت حول محور اسلام ناب محمدی رمز رستگاری بشریت است
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به هراس استکبارجهانی از ندای وحدت بخش انقلاب اسلامی، گفت: وحدت حول محور اسلام ناب محمدی رمز رستگاری بشریت است.
حجت الاسلام غلامرضا قندهاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، ضمن گرامیداشت میلاد فرخنده نبی رحمت حضرت محمدمصطفی (ص) و امام جعفرصادق (ع) و هفته وحدت با بیان اینکه در مسئله وحدت نخستین نکته‌ای که باید مورد توجه قرارگیرد، فهم این موضوع مهم است، اظهار داشت: یعنی باید سعی کنیم همه مردم و مسئولان شرایط زمان را کاملاً درک کنند و بدانند در زمانی که ما در برابر دو ابر قدرت آن روز یعنی آمریکا با نگاه لیبرال دموکراسی و شوروی با نگاه مارکسیستی قرار داشتیم، بحث هفته وحدت مطرح شد روزگاری که آن‌ها عرض اندام می‌کردند و دنیا را بین خودشان تقسیم کرده بودند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه ابرقدرت‌ها در قالب دو قطبی مدنظر خود جهان را به صورت مستعمره شان در آورده بودند، آن‌ها ملت‌های جهان را با تعابیری مثل جهان سوم می‌خواندند و درچنین شرایطی انقلابی اسلامی رخ می‌دهد به رهبری امام خمینی (ره) که تمام مردم منطقه و حتی دنیا به ویژه جوانان را متوجه اسلام ناب می‌کند و پس ازآن روز به روز بر گرایش به سمت اسلام گرایی در جهان افزوده می‌شود.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران سبب شد که این سؤال مهم برای بسیاری از آزادیخواهان جهان پیش بیاید که اسلام و پیام آن چیست؟، وقتی در این باره مطالعه می‌کردند، شیفته اسلام می‌شدند، چون آن‌ها متوجه می‌شدند آنچه با فطرت شان سازگاری دارد و پاسخگوی همه نیاز‌های فردی و اجتماعی آنان است، اسلام ناب محمدی است.

حجت الاسلام قندهاری افزود: این اثر مهم انقلاب اسلامی سبب شد سلطه‌گران عالم به این نتیجه برسند که برای اینکه بساط سلطه‌گری آن‌ها در هم نریزد و همچنان بر اریکه قدرت جهان بنشینند، باید کاری کنند که انقلاب اسلامی موفق نشود و نتواند بیش از این پیام رهایی بخش خود را به جهانیان برساند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: راهی که دشمنان اسلام برگزیدند، ایجاد تفرقه و اختلاف نه تنها در بین ادیان پیروان ادیان آسمانی بلکه در بین همه انسان‌ها شکل‌های گوناگون از جمله دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی بود تا مبادا مردم و آزادی خواهان جهان حول محور اسلام گرد آیند.

این کارشناس مسائل دینی و سیاسی گفت: هنر امامین انقلاب اسلامی این بوده است که ندای وحدت سر دادند و با تمسک به آیات نورانی قرآن و سیره عملی ائمه معصومین (ع) ملت‌های مسلمان را به وحدت و اتحاد کلمه دعوت کردند به لطف خدا این پیام به خوبی مورد توجه قرار گرفت، زیرا نه تنها امت اسلام بلکه دنیا تشنه این حقیقت است.

وی اظهار داشت: اکنون استکبارجهانی از گسترش پیام رهایی بخش اسلام به شدت دچار وحشت شده است؛ اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم بحث تمدن بزرگ اسلامی را مطرح کردند، حاصل نگاه و بینش دقیق ایشان است؛ اگر ریز بینانه نگاه کنیم درمی یابیم که این مهم در حال رخ دادن است، یعنی دنیا به این سمت هدایت می‌شود، گواه مطلب این است که امروز پرفروش‌ترین کتاب در دنیا و کشور‌های غربی قرآن است و این مهم مفهومی روشن دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام مفهوم این خیزش انسانی را فهمیده اند، دستور قرآن کریم نه تنها برای امت اسلام بلکه برای پیروان همه ادیان الهی این است که حول محور پیامبر اسلام به عنوان نبی خاتم گرد آیند و بر محور قرآن و عترت حرکت کنند، تا جهان به رستگاری که همواره مدنظر بشریت است، دست یابد./977/ت310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات