۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۲۷۲۸۰
حجت الاسلام فاطمی ابهری:

عمل به دستورات پیامبر اسلام سعادت دنیا و ابدی انسان را تأمین می کند

عمل به دستورات پیامبر اسلام سعادت دنیا و ابدی انسان را تأمین می کند
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به عظمت شخصیت رسول گرامی اسلام(ص) گفت: باید تابع فرامین حضرت باشیم تا به سعادت دنیا و آخرت برسیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد فاطمی ابهری عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک میلاد مبارک رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) گفت: با تورقی در قرآن می بینیم که 4 بار نام مقدس پیامبر به صورت صریح ذکر شده است، یک بار هم با نام مقدس احمد به حضرت اشاره شده است.

وی افزود: گاهی برای عظمت و بزرگی شخص لازم نیست نام او برده شود بلکه یکی از ویژگی های برتر مورد مورد اشاره قرار می گیرد و در موارد بسیاری اینگونه به حضرت و اوصاف ایشان اشاره شده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن کریم حضرت را به عنوان خاتم انبیا و پایان دهنده نبوت معرفی می کند، اظهار داشت: به اندازه ای جایگاه حضرت رفیع است که پیام نهایی نبوت را برای بشریت حامل بودند و توانستند چنین پیام بزرگی را به مردم برسانند.

وی ادامه داد: قرآن می فرماید پیامبر اسلام(ص) و کسانی که همراه ایشان هستند با کفار شدید بوده اما در بین خود بالاترین رحمت و محبت را دارند، این ویژگی بارز رسول گرامی اسلام(ص) است که پیروان ایشان باید آن را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام فاطمی ابهری با بیان این که عظمت قرآن افزون بر این که از جانب خدا نازل شده، به دلیل نزول بر پیامبر نیز عظمت پیدا می کند، ابراز داشت: باید به قرآن عمل کنیم و معارف آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی عنوان کرد: قرآن پیامبر اسلام را بشارت انبیای گذشته بیان می کند که این موضوع هم نشان دهنده عظمت شخصیت رسول گرامی اسلام(ص) است، باید تابع فرامین حضرت باشیم تا به سعادت دنیا و آخرت برسیم.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هیچکس بالاتر از رسول اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) وجود ندارد و خداوند بهترین بنده خود را به معراج می برد و مقام بلند انسانیت پیامبر را که به عبودیت الهی رسیدند نشان می دهد.

محمد قمین
ارسال نظرات