۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۲۹۴۹۶
مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر:

در برابر سیل ویرانگر وسایل ارتباط جمعی، نیازمند اقدامات ویژه هستیم

در برابر سیل ویرانگر وسایل ارتباط جمعی، نیازمند اقدامات ویژه هستیم
صرامی گفت: سیل ویرانگر وسایل ارتباط جمعی، جامعه را در معرض تهدید قرار داده است و برای مقابله با آن نیازمند اقدامات ویژه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر حمید صرامی مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر در هم‌اندیشی دبیران کانون‌های دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران کشور با رویکرد مواجهه فعال در برابر آسیب‌های اجتماعی که در مجتمع فرهنگی نرجس خاتون برگزار شد، با بیان اینکه در قرن 21 اشتراک گذاری علم بالاترین قدرت محسوب می شود، گفت: اسلام عزیز 14 قرن پیش با بیان و شاورهم فی الامر همه را به این نکته توجه می دهد.

صرامی هم‌اندیشی دبیران کانون‌های دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران کشور را فرصت مغتنمی دانست و عنوان کرد: این نشست ها باید به شکل مستمر ادامه پیدا کند تا به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان امروز در مثلث سه ضلعی اعتیاد، مشروبات الکلی و روابط نامشروع جنسی قرار گرفته اند، اظهار داشت: قرآن کریم با پیش بینی این موارد، عوامل کنترل را یادآور می شود.

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: برای مبارزه با آسیب های اجتماعی ابتدا باید اطلاعات دقیق جمع آوری و سپس با آگاهی کامل وارد صحنه اجرا شد.

صرامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی با آهنگ سریع سیر تحولات در حوزه های مختلف مواجه شده است و باید اندیشه مبتنی بر دین در حوزه های مختلف تولید شود.

وی ابراز داشت: در سیر تحولات اجتماعی پیچیده نیازمند اقدامات ویژه هستیم.

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه سیل ویرانگر وسایل ارتباط جمعی، جامعه را در معرض تهدید قرار داده است، گفت: این وسایل ارتباط جمعی موضوعاتی را القا می کنند که زمینه انحراف جوانان را فراهم می کنند.

صرامی با اشاره به اینکه نسل جدید تنها به داشتن لذت آنی توصیه می شود، عنوان کرد: اگر آگاهی لازم به نسل جوان داده نشود، راه را گم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی به معنای این است که هر نسل از زیست خود رضایت داشته باشد، اظهار داشت: باید مهارت ها مدل زندگی مبتنی بر آموزه های دینی به جوانان ارائه شود.

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی اساسا یک انقلاب فرهنگی بوده است، بیان کرد: علاوه بر تهاجم خارجی، ضعف دستگاه های فرهنگی در افزایش آسیب های اجتماعی موثر بوده است. 

وی با بیان اینکه خداوند متعال هدف از ازدواج را آرامش عنوان می کند، گفت: باید به خانواده ها شیوه به دست آوردن آرامش آموزش داده شود.

صرامی میزان آسیب پذیری حوزه علمیه را بسیار ناچیز دانست و افزود: کسانی که ادعای حقوق بشر دارند نظارت های ویژه ای را برای کنترل استفاده نوجوانان از اینترنت و وسایل ارتباط جمعی در کشورهای خودشان برقرار کرده اند./1350/پ202/ب1

ارسال نظرات